Az újépítésű lakások részesedése a lakáspiaci forgalomból csupán 2,8 százalék volt, ami 2900 lakást jelent. 2014-ben 3411 darab új lakás épült értékesítési céllal, ami 8 százalékkal több, mint az előző évben, és ennek hatása érzékelhető az új lakások emelkedő értékesítési adataiban.
A használt lakások piacán 2014-ben 3,9 százalékos tiszta áremelkedés következett be a megelőző évhez képest. Ez azt jelenti, hogy ennyivel kerülnének többe a lakások, ha ebben az évben ugyanazokat adták volna el, mint egy évvel korábban.
Budapesten a 2014-ben eladott lakások száma már megközelítette a 2008. évit (annak 89 százaléka volt), míg a kisebb települések felé haladva egyre inkább elmaradt a 2008-as szinttől: a megyeszékhelyeken 78, a városokban 68, a községekben 56 százalékát tette ki. A panellakások aránya a lakáspiacon 12,8-ról 13,1 százalékra emelkedett 2014-ben. A többlakásos, nem lakótelepi értékesítések a lakáspiaci forgalom 45 százalékát tették ki tavaly.
A Budapesten értékesített használt lakások ára az átlagosan 400 ezer forintos növekedés következtében elérte a 14 millió forintot, miközben az országos átlag 10 millió forint volt. A megyeszékhelyeken 9,3, a városokban 9, a községekben pedig 5,7 millió forint volt az átlagár, ami mindenütt meghaladta az egy évvel korábban mért adatokat.
Az átlagos lakásárak és az épülettípusok értékesítési ára régiónként is eltérést mutat: a Dél-Alföldön emelkedtek a legnagyobb arányban, 4,2 százalékkal az árak, a Dél-Dunántúlon pedig a legkevésbé, 0,6 százalékkal. Ebben a két országrészben a családi házak négyzetméterára emelkedett, Közép- és Nyugat-Dunántúlon és Észak-Alföldön pedig a többlakásos épületeknél megfigyelhető az áremelkedés. A fővárosban található használt lakások négyzetméterára 226-ról 236 ezer forintra emelkedett.
A községi lakások négyzetméterára alig több mint egynegyede a budapestinek (62 ezer forint), míg az agglomerációkon kívül található községekben csak 47 ezer forint - írja a KSH.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.