A „Buy” felületet megérintve a felhasználót egy másik Google szolgáltatásra irányítják át, ahol befejezheti a vásárlást. Az üzleti lap információi szerint néhány héten belül elindulhat a szolgáltatás kísérleti fázisa, azonban a hírt a társaság részéről nem erősítették meg. A cég ugyanakkor csak a felületet adja az online vásárláshoz, a termékeket a kiemelésért fizető webáruházak és szolgáltatók szállítják majd ki a vevőknek.
A Google több éve működő megoldásával, a „Shop on Google” dobozzal már jelezte, hogy komolyabban érdeklődik az e-kereskedelem kínálta lehetőségek iránt, és most a „Buy” gombbal ezt tovább erősíthetik. Az pedig, hogy a mobilos kereséseknél indítják a tesztelést arra utal, hogy a vállalat szeretné tovább javítani pozícióját ebben a szegmensben is. Míg az asztali gépeknél és a notebookoknál egyértelműen uralja a keresések piacát a vállalat, addig a mobileszközöknél a vezető helye nem ennyire stabil.
Az új szolgáltatással ugyanakkor egy rendkívül kemény terepre lép be a Google, és többek között az Amazonnal, az eBay-jel, illetve a villámgyorsan fejlődő Alibaba-val kell majd megküzdeniük, amelyek szintén betöltenek közvetítő szerepet is a webáruházak és a fogyasztók között.
Az e-kereskedelmi piac azonban az elmúlt években dinamikusan fejlődött, és a következő időszakban is látványos növekedést produkálhat, így mindenképpen megérheti az erős pozíció kiépítése. Az eMarketer adatai alapján a múlt évben 1316 milliárd dollárt költöttek el világszerte a felhasználók a webáruházakban, illetve online szolgáltatásokra, ami 22,2 százalékos fejlődést jelentett 2013-hoz képest. Az idén nagyjából ötödével nőhet a forgalom a piackutató előrejelzése alapján és megközelítheti az 1600 milliárd dollárt.
A legtöbbet a kínai felhasználók költik el a világhálón, a távol-keleti ország e-kereskedelmi piaca az idén átlépi az 500 milliárd dolláros határt, míg a vizsgált időszak végén 2018-ban várhatóan már az ezermilliárd dolláros szintet is. Az Egyesült Államokban az idén 350 milliárd dollárért vásárolhatnak a webáruházakban, míg a harmadik legnagyobb piac az Egyesült Királyság lehet 94 milliárd dolláros online költéssel.
Az internet részesedése a teljes kiskereskedelmi forgalomból az eMarketer elemzése szerint tavaly 5,9 százalék volt, ez az arány idén elérheti a 6,7 százalékot. Az Egyesült Királyságban a legmagasabb az online részesedése, tavaly 13 százalék volt, idén pedig 14,4 százalékra nőhet.
Uniós vizsgálat
Az Európai Bizottság 2010 novemberében azért indított részletes vizsgálatot a Google ellen több területen, azonban az egyik legizgalmasabb kérdés a „Shop on Google” találati doboz. Ennek használata a többi piaci szereplő szerint azért aggályos, mivel a vállalat a saját szolgáltatásait – tekintet nélkül azok relevanciájára – az organikus találatok fölé vagy azokkal egy sorba rendezi, hátrányos helyzetbe hozva ezzel az összes többi e-kereskedelmi oldal találatát és előtérbe – azaz a keresési oldalon feljebb – helyezi a saját vertikális megoldásai által kínált termékeket vagy szolgáltatásokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.