BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Webboltok: újít a Google

Még jobban leegyszerűsítené az online vásárlás folyamatát a Google, a társaság egy „Buy” – vagyis „vásárlás” – gomb bevezetésére készül a keresési találatok mellett. A globális e-kereskedelmi piac az idén ötödével bővülhet, közel 1600 milliárd dollárt költhetnek el a felhasználók a webáruházakban

A keresési találatok mellett elhelyezett „Buy” (vásárlás) gombbal tenné még egyszerűbbé az internetes vásárlás folyamatát a Google a The Wall Street Journal beszámolója szerint. A lap úgy tudja, hogy a megoldás tesztelése során csak a szponzorált mobilos keresőtalálatok mellett jelenne meg ez a lehetőség, ráadásul azoknak is csak egy töredékénél.

A „Buy” felületet megérintve a felhasználót egy másik Google szolgáltatásra irányítják át, ahol befejezheti a vásárlást. Az üzleti lap információi szerint néhány héten belül elindulhat a szolgáltatás kísérleti fázisa, azonban a hírt a társaság részéről nem erősítették meg. A cég ugyanakkor csak a felületet adja az online vásárláshoz, a termékeket a kiemelésért fizető webáruházak és szolgáltatók szállítják majd ki a vevőknek.

A Google több éve működő megoldásával, a „Shop on Google” dobozzal már jelezte, hogy komolyabban érdeklődik az e-kereskedelem kínálta lehetőségek iránt, és most a „Buy” gombbal ezt tovább erősíthetik. Az pedig, hogy a mobilos kereséseknél indítják a tesztelést arra utal, hogy a vállalat szeretné tovább javítani pozícióját ebben a szegmensben is. Míg az asztali gépeknél és a notebookoknál egyértelműen uralja a keresések piacát a vállalat, addig a mobileszközöknél a vezető helye nem ennyire stabil.
Az új szolgáltatással ugyanakkor egy rendkívül kemény terepre lép be a Google, és többek között az Amazonnal, az eBay-jel, illetve a villámgyorsan fejlődő Alibaba-val kell majd megküzdeniük, amelyek szintén betöltenek közvetítő szerepet is a webáruházak és a fogyasztók között.

Az e-kereskedelmi piac azonban az elmúlt években dinamikusan fejlődött, és a következő időszakban is látványos növekedést produkálhat, így mindenképpen megérheti az erős pozíció kiépítése. Az eMarketer adatai alapján a múlt évben 1316 milliárd dollárt költöttek el világszerte a felhasználók a webáruházakban, illetve online szolgáltatásokra, ami 22,2 százalékos fejlődést jelentett 2013-hoz képest. Az idén nagyjából ötödével nőhet a forgalom a piackutató előrejelzése alapján és megközelítheti az 1600 milliárd dollárt.

A legtöbbet a kínai felhasználók költik el a világhálón, a távol-keleti ország e-kereskedelmi piaca az idén átlépi az 500 milliárd dolláros határt, míg a vizsgált időszak végén 2018-ban várhatóan már az ezermilliárd dolláros szintet is. Az Egyesült Államokban az idén 350 milliárd dollárért vásárolhatnak a webáruházakban, míg a harmadik legnagyobb piac az Egyesült Királyság lehet 94 milliárd dolláros online költéssel.
Az internet részesedése a teljes kiskereskedelmi forgalomból az eMarketer elemzése szerint tavaly 5,9 százalék volt, ez az arány idén elérheti a 6,7 százalékot. Az Egyesült Királyságban a legmagasabb az online részesedése, tavaly 13 százalék volt, idén pedig 14,4 százalékra nőhet.

Uniós vizsgálat

Az Európai Bizottság 2010 novemberében azért indított részletes vizsgálatot a Google ellen több területen, azonban az egyik legizgalmasabb kérdés a „Shop on Google” találati doboz. Ennek használata a többi piaci szereplő szerint azért aggályos, mivel a vállalat a saját szolgáltatásait – tekintet nélkül azok relevanciájára – az organikus találatok fölé vagy azokkal egy sorba rendezi, hátrányos helyzetbe hozva ezzel az összes többi e-kereskedelmi oldal találatát és előtérbe – azaz a keresési oldalon feljebb – helyezi a saját vertikális megoldásai által kínált termékeket vagy szolgáltatásokat.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.