Mától havi nettó 419 ezer forintért immár a magyarországi vállalatvezetők is villoghatnak a felső kategóriás elektromos autóval, a Tesla Model S-sel. A díj a finanszírozási költségen, a casco- és kötelező gépjármű felelősségbiztosításon, regisztrációs adón, illetékeken kívül egy intelligens otthoni töltőállomást és ennek üzembe helyezését, valamint a gumiabroncsra, forgó-kopó alkatrészek cseréjére vonatkozó karbantartást, szükség esetén pedig a javítást, az autómentést és a csereautót is tartalmazza.
„Az elektromos gépkocsik felfutása a céges flottákkal kezdődik majd, hiszen a vállalatok képesek a gyors váltásra, amint a tiszta autók üzemeltetési költsége versenyképessé válik a hagyományos üzeműekével” – véli Vincent van der Meijden, a Teslát Magyarországon céges flottaautóként, tartós bérleti konstrukcióban először bevezető Business Lease ügyvezető igazgatója.
Bár a Tesla Model S nehezen összehasonlítható más autókkal, leginkább a cégvezetői szegmensbe illeszkedik, kategóriáját tekintve pedig a magas felszereltségű Audi A6-nak, illetve az Audi A8-nak felel meg. A Magyarországon kereskedelmi forgalomban egyelőre nem kapható modellt a legvonzóbb környezettudatos vállalatvezetői gépkocsiként tartják számon, hatótávolsága 400-500 kilométer.
„Év végéig a szlovák és a cseh piacon is megjelenünk a Teslával. Várakozásaink szerint a régiós piacon ebben az évben 25, 2016-ban pedig 80 autóra lehet igény” – mondta lapunknak Vincent van der Meijden. Az eddigi tapasztalatok szerint az autó megjelenését sok manager várja már, a Business Lease pedig a Tesla Model S után a piacra dobott mindenkori legújabb modellt szintén kínálja majd.
Vincent van der Meijden úgy véli, az elektromos autók lakossági aránya várhatóan 2020 körül, a mai flottákból a használtautó-piacra kerülő járművek révén emelkedik majd meg Magyarországon is.
Ezeket a járműveket elsősorban utazási hatótávolságuk – azaz az egy feltöltéssel megtehető út hossza – miatt kritizálják, pedig a tiszta gépkocsik normál városi közlekedésre és ingázásra egyaránt alkalmasak.
Hatótávolságuk 150 és 450 kilométer között mozog, miközben az európai autóvezetők 80 százaléka napi 100 kilométernél jóval kevesebbet utazik, az átlag 40 kilométer körüli. Nem mellesleg az elektromos autók után nem kell gépjárműadót fizetni, a regisztrációs díj jóval alacsonyabb, az átírási költség pedig kilowattonként feleakkora, mint a hagyományos üzemanyaggal működő gépkocsik esetében.
„A nyilvános töltőállomások terén Magyarországnak van hová fejlődni, de a céges használathoz erre valójában nincs szükség, hiszen egy töltő működik az autó gazdájának otthonában vagy irodájában, ami bőven elég energiát ad a következő használathoz” – véli Vincent van der Meijden.
Intelligens légrugó és adaptív sebességtartás
A Business Lease-nél egyelőre a Tesla S teljes gyári modell- és extraválasztéka érhető el, valamint a márka nemzetközi Supercharger töltőállomás-hálózata. A gépkocsiban egyébként alapfelszereltség az intelligens légrugózás és a metálfényezés. A legnépszerűbb extrának az önvezető csomag számít, amelynek része például az adaptív sebességtartás. Ez a rendszer egy radar segítségével méri, és nem engedi változni a távolságot az előtte haladó autóktól, és képes megelőzni a frontális ütközéseket. A Tesla S-hez kérhető automata sávtartás, automata parkolás funkció vagy automata fényszóró is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.