Valami van, de nem az igazi – nagyon röviden akár így is lehetne értékelni az Apple idei fejlesztői konferenciája első napjának történéseit. Az elmúlt hetekben már számos előrejelzés megjelent arról, hogy várható az eseményen és maga a vállalat is igyekezett fokozni az érdeklődést némi információ megosztásával. Az előzetes prognózisok nagyjából be is jöttek, azonban igazán nagy újítást ezúttal nem jelentett be a társaság. A fő hangsúlyt a cég mobileszközeinek új operációs rendszere, az iOS 9 kapta, ami többek között feljavított digitális asszisztenssel, a nagyvárosi tömegközlekedésben való tájékozódást is segítő térképpel és egy teljesen új News (vagyis Hírek) alkalmazással igyekszik majd idén ősztől meggyőzni a felhasználókat arról, hogy a korábbinál jobb rendszert kaptak a kezükbe. Az iPad-ek használói pedig megismerkedhetnek az osztott képernyő kínálta lehetőségekkel, a Slide Over megoldásnak köszönhetően ugyanis egyszerre két applikáció is futtatható lesz majd az iOS 9-et használó táblagépeken.
Természetesen az új mobil operációs rendszerben is alapértelmezett összetevő a vállalat fizetési megoldása, az Apple Pay. A szolgáltatás által kínált lehetőségeket alaposan kiterjesztik, így például az üzletláncok hűségprogramjaiban kínált kártyákat is lehet integrálni, de ez az opció az áruházak által kibocsátott hitelkártyákra is adott lesz. Emellett jelentősen bővül majd az elfogadóhelyek száma, a jövő hónaptól már több mint egymillió üzletben lehet fizetni az Apple Pay-jel az Egyesült Államokban. Sőt, a társaság mobil fizetési megoldása júliusban megérkezik Európába is, az Egyesült Királyságban élő felhasználók is élhetnek majd a lehetőséggel. Az induláskor a szigetország 250 ezer üzletében fogadják majd el az Apple Pay-t, 8 bank és valamennyi jelentős bankkártya és hitelkártya kibocsátó támogatja.
A WWDC első napján bemutatták a „Kapitányt” is, vagyis a cég új számítógépes operációs rendszerét az OS X El Capitan-t. A megoldás még jobb felhasználói élményt ígér az Apple szerint, ám ez nem számít igazán megkülönböztető tulajdonságnak, hiszen a Microsoft és a Google is többnyire ezekkel a szavakkal igyekszik eladni legújabb szoftvereit. Persze a nagyobb teljesítményt, a gyorsabban megnyíló állományokat, a mobilvilágból átvett, mozdulatokkal történő vezérlést, vagy például az osztott képernyős funkciót nyilván örömmel fogadják a rajongók és a már meglévő ügyfelek, de nem valószínű, hogy ezek miatt tódulnának majd százezrek az üzletekbe az amúgy az árat figyelembe véve igencsak prémium terméknek számító Apple számítógépekért.
Bár még két hónapja sincs, hogy elkezdték forgalmazni a társaság okosóráját, a cég már az eszköz új operációs rendszerével lepte meg az érdeklődőket. Értelemszerűen megújulnak az eddig is elérhető szolgáltatások – a Siri digitális asszisztens, a térkép és a Pay –, azonban talán a legérdekesebb dolog az a funkció, amivel az időben előre-hátra mozogva nézheti meg a felhasználó, hogy milyen találkozói voltak vagy lesznek, vagy éppen milyen időjárás várható.
Nem okozott ugyan meglepetést, de talán a legizgalmasabb újdonság az Apple Music zenei szolgáltatás volt, igaz nem várható tőle, hogy forradalmi változásokat indítson a zenepiacon. Az alkalmazás letöltésével és a kezdeti, három hónapos ingyenes időszakot követően a 9,99 dolláros havidíj fejében több mint 30 millió zeneszámhoz és egy 24 órában folyamatosan működő online rádióhoz kap hozzáférést a felhasználó. A Connect (kapcsolat) funkció révén pedig a közösségi életet igyekszenek megteremteni a szolgáltatás használói között, a megoldás keretében maguk a zenészek is oszthatnak meg tartalmakat. Az Apple Music június 30-tól lesz elérhető a világ több mint száz országában.
Térképben is erősítenek
Az iOS 9 újdonságai között szerepelt a térképszolgáltatás kibővítése, és az Apple a jelek szerint egyre nagyobb figyelmet fordít erre a területre. Az elmúlt években már több, ebben a szegmensben tevékenykedő céget vásárolt meg a társaság. A folyamat még 2009-ben indult a Placebase, egy kisebb térképalkotó vállalat megszerzésével, azóta pedig olyan vállalatokat vettek meg, mint a Locationary és a Hopstop. Ezek az akvizíciók meghatározó szerepet játszottak abban, hogy 2012-ben az Apple függetlenedve a Google Maps-től el tudta indítani saját térképszolgáltatását. A cég legutóbb a múlt hónapban egy GPS-alapú megoldásokat fejlesztő társaságot, a Coherent Navigation-t vette meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.