Az Örs vezér terét átépítenék.
A felszínen új buszvégállomást alakítanának ki a kőbányai oldalon, a meglévő BKV-épületet elbontanák. A mostani HÉV-végállomás a zuglói oldalon lévő buszvégállomással együtt megszűnne. A metró és a HÉV egy zárt kéregállomásban találkozna úgy, hogy a két vágány között közös lenne a peron – olvasható a Népszabadság cikkében.
Új megálló épülne Rákosfalván, a Körvasútnál, Sashalmon és Mátyásföldön. Cinkotán és Kistarcsán bővítenék a megállókat.
A csömöri szárnyvonalat átépítenék, de egyvágányos maradna. Az M31-es autópálya és Gödöllő közötti szakaszon teljesen új nyomvonalon haladna a gyorsvasút: a HÉV helyet cserélne a 3-as főúttal.
A 2-es metró Alstom-szerelvényei mellé új hibrid járműveket kellene beszerezni, olyanokat, amelyek vonatként és metróként is képesek közlekedni. Hatvan méter hosszú, egyterű járművekről lenne szó, összesen 48 darabról, amelyek nettó 61 milliárd forintba kerülnének.
A Népszabadság értesülései szerint az Alstom kocsik közül viszont tíz feleslegessé válna. Ezeket áthelyeznék a 4-es és a 3-as vonalra, esetleg eladnák.
A pályaszakaszok közül a legtöbbe, 51 milliárdba az Örs vezér tere és Cinkota közötti rész kerül. Az Örs vezér téri csomópont kialakítási költsége meghaladja a 21 milliárdot, de a sashalmi és a mátyásföldi megálló építésére is majdnem 10 milliárdot szánnának. A legolcsóbb egyébként Cinkota alsó: 140 millióra becsülik.
A projekt részletes megvalósíthatósági tanulmánya már elkészült. Az engedélyezési tervek és az első építési ütem kivitelezési terveinek elkészítése következik. A tervezésre jövőre és 2017-ben egy-egy milliárd forint szükséges, de ehhez még szükség van a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyására is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.