BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Meglepő megbízhatósági rangsor

A Porsche, a Kia és a Jaguar – ezek a márkák végeztek dobogós helyen a legmegbízhatóbb autók versenyében.

Első alkalommal szerezte meg a dél-koreai gyártó a vezető helyet az új autók megbízhatósági rangsorában a nem prémium márkák között – idézi a J. D. Power and Associate amerikai piackutató vállalat elemzését az Automotive News hírportál.

A Kia összes modellje javított eredményén a tavalyi felmérés óta, a dél-koreai márka így a második helyre szökött fel a Porsche mögé a rangsorban. Az első tíz között a Kia két modellje is helyet kapott, a Soul és a Cadenza. A dél-koreai márka modelljei most kerültek be első alkalommal a legjobb tíz közé.

A lista elején álló Porsche esetében 100 autónként 80 probléma fordult elő, míg a Kia 86-ot produkált, a harmadik helyezett Jaguár pedig 93-at, míg a Toyota és a Lexus 104-104 ponttal zárja a tízes listát. Az audio-, kommunikációs, szórakoztató és navigációs rendszerek terén, amelyek mindenki másnak komoly fejfájást okoznak, kimagasló eredményt ért el a Kia. „Nekik ez valahogy nagyon megy” – idézte az MTI Renee Stephenst, a piackutató vállalat minőségi igazgatóját.

A Fiat az összes márka közül a legnagyobb mértékű javulást érte el, 100 autónként 45 hibát faragott le „bűnlajstromából” a tavalyihoz képest, de ezzel együtt is a lista legalján marad. A „lecsúszók” között a Chrysler 32, a Lexus 12, a Cadillac és a Land Rover pedig 7-7 ponttal növelte hibaszámát az előző évihez képest.

A japán márkák összességében javítottak eredményükön az idei felmérésben, ez azonban elmaradt az ipar átlagos javulása, ezen belül is elsősorban az európai és a koreai márkák javulása mögött. Az amerikai autók 114 pontos átlaggal már a második éve álltak fej fej mellett a japánokkal a minőség tekintetében, az európai autók azonban 113 ponttal már meg is előzték őket.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.