Első alkalommal szerezte meg a dél-koreai gyártó a vezető helyet az új autók megbízhatósági rangsorában a nem prémium márkák között – idézi a J. D. Power and Associate amerikai piackutató vállalat elemzését az Automotive News hírportál.
A Kia összes modellje javított eredményén a tavalyi felmérés óta, a dél-koreai márka így a második helyre szökött fel a Porsche mögé a rangsorban. Az első tíz között a Kia két modellje is helyet kapott, a Soul és a Cadenza. A dél-koreai márka modelljei most kerültek be első alkalommal a legjobb tíz közé.
A lista elején álló Porsche esetében 100 autónként 80 probléma fordult elő, míg a Kia 86-ot produkált, a harmadik helyezett Jaguár pedig 93-at, míg a Toyota és a Lexus 104-104 ponttal zárja a tízes listát. Az audio-, kommunikációs, szórakoztató és navigációs rendszerek terén, amelyek mindenki másnak komoly fejfájást okoznak, kimagasló eredményt ért el a Kia. „Nekik ez valahogy nagyon megy” – idézte az MTI Renee Stephenst, a piackutató vállalat minőségi igazgatóját.
A Fiat az összes márka közül a legnagyobb mértékű javulást érte el, 100 autónként 45 hibát faragott le „bűnlajstromából” a tavalyihoz képest, de ezzel együtt is a lista legalján marad. A „lecsúszók” között a Chrysler 32, a Lexus 12, a Cadillac és a Land Rover pedig 7-7 ponttal növelte hibaszámát az előző évihez képest.
A japán márkák összességében javítottak eredményükön az idei felmérésben, ez azonban elmaradt az ipar átlagos javulása, ezen belül is elsősorban az európai és a koreai márkák javulása mögött. Az amerikai autók 114 pontos átlaggal már a második éve álltak fej fej mellett a japánokkal a minőség tekintetében, az európai autók azonban 113 ponttal már meg is előzték őket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.