A Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) szerint vészhelyzetben vannak a Volán-társaságok: ha a kormány nem orvosolja a létszámhiánnyal kapcsolatos problémákat, hamarosan leállhatnak a buszok, és az ágazatban béremelésre is szükség van.
A szakszervezet tegnap az MTI-hez eljuttatott közleményében kiemelte: a problémák megoldását nem a MÁV és a Volán-társaságok összevonásában látják, szemben a Miniszterelnökséget vezető miniszterrel, aki ezt is egyfajta lehetőségnek nevezte korábban. Egy július eleji sajtótájékoztatón a Volán-társaságokkal kapcsolatos kérdésre Lázár János felvetette a MÁV és a Volán összevonásának lehetőségét, amely azonban – mondta – csak egy a kormányzat előtt fekvő, a tömegközlekedés korszerűsítésére vonatkozó koncepciók közül.
A szakszervezet a tegnapi közleményében úgy fogalmazott: nem értik, hogyan akarják a döntéshozók a 2017. január 1-jei piacnyitás előtt versenyképes helyzetbe hozni a regionális közlekedési központokat. Az ágazatnak 1200 új buszra is szüksége lenne, bár a járműbeszerzés még pályázati szakaszban sincs – tették hozzá.
(A piacnyitás után csak olyan járműparkot lehet üzemeltetni a szabályok szerint, amelynek átlagéletkora nem éri el a tíz évet.) A szakszervezet közleményében arra is felhívta a figyelmet, hogy azonos gondokkal küzdenek a közlekedési ágazat különböző szereplői, ugyanis a MÁV-nál és a teherfuvarozóknál is súlyos gond a létszámhiány. Idézték Wáberer Györgyöt, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) elnökét, aki szerint mintegy 6500 sofőr hiányzik a szakmából.
A KKSZ szerint a kormánynak béremeléssel és megfelelő képzéssel kellene gondoskodnia utánpótlásról és a közlekedési ágazat megmentéséről. Azt is kiemelték a közleményben, hogy a Volán-társaságok mintegy 18 ezer munkavállalónak biztosítanak munkát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.