Hamarosan pont kerülhet az AT&T több mint egy éve húzódó hatalmas felvásárlási ügyletére, miután az amerikai hatóságok sorra jelentik be, hogy nem ellenzik a tranzakciót.
Még tavaly májusban derült ki, hogy a távközlési cég megvásárolná az Egyesült Államok legnagyobb műholdas vállalatát, a DirecTV-t, 48,5 milliárd dollárt fizetve a társaságért.
A tranzakció mérete és az amerikai televíziós piacra gyakorolt esetleges hatásai miatt hatalmas érdeklődést váltott ki, és már a bejelentéskor egyértelmű volt, hogy a hatóságok is igen szigorú vizsgálatot folytatnak majd le. Ráadásul a piaci szereplők sem nézték jó szemmel a tervezett felvásárlást, a Netflix például az amerikai Szövetségi Kommunikációs Bizottsághoz (FCC) fordult, hogy blokkolja az ügyletet. Az AT&T számára aggasztó lehetett az is, hogy a hatóságok ellenállása miatt áprilisban meghiúsult egy hasonló nagyságrendű akvizíció. A Comcast a Time Warner Cable-t vásárolta volna meg 45 milliárd dollárért, azonban végül a nehézségek miatt lemondott erről a tervéről.
Azonban a jelek szerint az AT&T-nek összejöhet az ügylet, az FCC elnöke, Tom Wheeler ugyanis olyan javaslatot terjesztett az ötfős testület elé, ami a felvásárlás engedélyezését szorgalmazza. Emellett az amerikai Igazságügyi Minisztérium is úgy nyilatkozott, hogy a felvásárlás nem jelent számottevő veszélyt a piaci versenyre.
Amerikai sajtóbeszámolók szerint ugyanakkor az elmúlt hetekben folytatott tárgyalások eredményeként az FCC több elvárást is megfogalmazott az AT&T-nek a jóváhagyásért cserébe. Így például további 12,5 millió háztartás számára kell megteremteniük a nagy sebességű internetkapcsolat lehetőségét, valamint tájékoztatniuk kell a Kommunikációs Bizottságot minden megállapodásról, amelyet az online adatforgalom kicserélésében érdekelt vállalatokkal kötnek. Emellett az FCC-től kijelölnek egy független megfigyelőt is a cég mellé, akinek a feladata annak biztosítása lesz, hogy az AT&T betartja a megállapodásban foglaltakat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.