BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elárasztják a világot az elektronikus üzenetek

Hatalmas növekedés várható az elektronikus üzenetek – SMS, MMS, e-mail, azonnali és közösségi oldalon keresztül továbbított üzenetek – számában a következő években, 2019-re már naponta 438 milliárdot küldenek belőlük világszerte a Juniper Research előrejelzése alapján. Ez azt jelenti, hogy a vizsgált időszak végére egy év alatt 160 ezer milliárd üzenetet küldenek a felhasználók mobileszközökről és számítógépekről. A múlt évben ez az érték még csak 94,2 ezer milliárd volt, és a legmagasabb arányban az e-mailek szerepeltek a forgalomban. A kutatócég elemzése szerint 35 ezer milliárd elektronikus levelet küldtek el tavaly, igaz, ezek túlnyomó többsége – mintegy 80 százaléka – a kéretlen üzenet kategóriába tartozott, vagyis spam volt.

A felhasználói szokások gyors változásával azonban az e-mail elveszíti vezető pozícióját, és az azonnali üzenetküldő szolgáltatások veszik át a helyét. A WeChathez vagy a WhatsApphoz hasonló megoldásokon keresztül az idén várhatóan 43 ezer milliárd üzenetet indítanak majd. Csak a WhatsAppon keresztül már most naponta 30 milliárd megy belőlük. A közösségi oldalak is rendkívül népszerű kommunikációs csatornának számítanak, a Facebookon például már naponta közel hatmilliárd bejegyzést, lájkot és kommentet küldenek egymásnak a felhasználók.

A Juniper Research adatai alapján nem meglepő, hogy a Facebook jelentős összegeket fordít a 22 milliárd dollárért megvásárolt WhatsApp fejlesztésére. Többek között ennek is köszönhető, hogy az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 83 százalékkal nőttek a vállalat kiadásai. Az azonnali üzenetküldő alkalmazásnak már az első negyedév végén mintegy 800 millió felhasználója volt havonta, azonban a népszerűsége ellenére egyelőre nem igazán találták meg a módját annak, hogyan lehetne bevételtermelésre fogni a szolgáltatást. A Facebook eredményei és gyorsan bővülő bevétele alapján persze egyelőre nem sürgős ennek megvalósítása, ám az figyelmeztető jel lehet a társaságnak, hogy mindössze néhány millió dolláros bevétel mellett több száz millió dolláros veszteséget termel a WhatsApp. Elgondolkodtató az is, hogy miközben a Facebooknál még csak keresik annak módját, hogyan növeljék az üzenetküldő applikációból származó bevételt, addig a riválisok már komoly forgalmat bonyolítanak. A kínai WeChat például tavaly a harmadik negyedévben 900 millió dollár feletti bevételt ért el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.