BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elárasztják a világot az elektronikus üzenetek

Hatalmas növekedés várható az elektronikus üzenetek – SMS, MMS, e-mail, azonnali és közösségi oldalon keresztül továbbított üzenetek – számában a következő években, 2019-re már naponta 438 milliárdot küldenek belőlük világszerte a Juniper Research előrejelzése alapján. Ez azt jelenti, hogy a vizsgált időszak végére egy év alatt 160 ezer milliárd üzenetet küldenek a felhasználók mobileszközökről és számítógépekről. A múlt évben ez az érték még csak 94,2 ezer milliárd volt, és a legmagasabb arányban az e-mailek szerepeltek a forgalomban. A kutatócég elemzése szerint 35 ezer milliárd elektronikus levelet küldtek el tavaly, igaz, ezek túlnyomó többsége – mintegy 80 százaléka – a kéretlen üzenet kategóriába tartozott, vagyis spam volt.

A felhasználói szokások gyors változásával azonban az e-mail elveszíti vezető pozícióját, és az azonnali üzenetküldő szolgáltatások veszik át a helyét. A WeChathez vagy a WhatsApphoz hasonló megoldásokon keresztül az idén várhatóan 43 ezer milliárd üzenetet indítanak majd. Csak a WhatsAppon keresztül már most naponta 30 milliárd megy belőlük. A közösségi oldalak is rendkívül népszerű kommunikációs csatornának számítanak, a Facebookon például már naponta közel hatmilliárd bejegyzést, lájkot és kommentet küldenek egymásnak a felhasználók.

A Juniper Research adatai alapján nem meglepő, hogy a Facebook jelentős összegeket fordít a 22 milliárd dollárért megvásárolt WhatsApp fejlesztésére. Többek között ennek is köszönhető, hogy az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 83 százalékkal nőttek a vállalat kiadásai. Az azonnali üzenetküldő alkalmazásnak már az első negyedév végén mintegy 800 millió felhasználója volt havonta, azonban a népszerűsége ellenére egyelőre nem igazán találták meg a módját annak, hogyan lehetne bevételtermelésre fogni a szolgáltatást. A Facebook eredményei és gyorsan bővülő bevétele alapján persze egyelőre nem sürgős ennek megvalósítása, ám az figyelmeztető jel lehet a társaságnak, hogy mindössze néhány millió dolláros bevétel mellett több száz millió dolláros veszteséget termel a WhatsApp. Elgondolkodtató az is, hogy miközben a Facebooknál még csak keresik annak módját, hogyan növeljék az üzenetküldő applikációból származó bevételt, addig a riválisok már komoly forgalmat bonyolítanak. A kínai WeChat például tavaly a harmadik negyedévben 900 millió dollár feletti bevételt ért el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.