BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elégedettek az online banki szolgáltatásokkal az ügyfelek

Átlagosan 80 százalékos elégedettséget jeleztek az online banki szolgáltatásokat rendszeresen használó hazai ügyfelek, amely amellett, hogy a 2013-as 76 százalékos eredményéhez képest érezhető javulást jelent, az elmúlt évek viszonylag szerény mértékű hazai banki IT-fejlesztések tükrében jónak tekinthető – állapította meg a Bankmonitor.hu most közzétett kutatása. A felmérésben részt vevők értékítélete különösen erősnek tekinthető – hívta fel a figyelmet a portál –, mivel 80 százalékuk hetente legalább egyszer használja bankjának online szolgáltatásait.

A banki ügyfelek az online szolgáltatásokat három különböző szempont vonatkozásában értékelték: funkcionalitás, a felhasználóbarát kialakítás, dizájn. A három szempont összesítését követően a MagNet Bank, a Citibank és a Gránit Bank került az ügyfél-elégedettségi lista élére. Fontos megállapítani viszont – mutatott rá a kutatás –, hogy a két hazai tulajdonban lévő szereplőnél – az alternatív banki stratégiából adódóan – az átlagnál egyszerűbb banki termékskála és így letisztultabb online banki felületek állnak az ügyfelek rendelkezésére.

A banki ügyfelek az online felületek kezelhetőségével a legelégedettebbek, és a dizájn vonatkozásában értékelték az átlagosnál kevésbé jónak az elérhető szolgáltatásokat. A felmérésben részt vevő válaszadóknak közel egyharmada vagy használ, vagy szívesen használna (ha bankjánál elérhető lenne) okostelefonra készült banki applikációt pénzügyeinek menedzseléséhez.

Az online applikációk népszerűségét, keresletét is némileg meghaladja a havi kiadásokat és bevételeket összesítő alkalmazás. A válaszadók több mint 35 százaléka használ már ilyen eszközt, vagy használna szívesen, ha bankjánál elérhető lenne. A bankok ezen a fronton azonban versenyben állnak más szolgáltatókkal, az ügyfelek nem elhanyagolható része nem saját bankjának a megoldását használja kiadásainak összesítésére.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.