BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jön az azonnali vásárlás

A Google elismerte, hogy dolgoznak az azonnali vásárlást lehetővé tevő szolgáltatás bevezetésén a mobiltelefonos keresési találatok mellett, és a hírek szerint a Facebook is arra készül, hogy hasonló módon segítse a felhasználókat. A folyamat vesztese a most 20 éves Amazon lehet, amelynek születésnapi akciója hatalmas érdeklődést és gyorsan kimerülő készleteket hozott.

Még májusban érkeztek az első beszámolók arról, hogy a Google az eddiginél is jobban beszállna az e-kereskedelembe, a keresési találatok mellett elhelyezett gombbal lehetővé téve, hogy a felhasználók azonnal meg is vásárolják azt a terméket, amire rákerestek. A vállalat most egy New Yorkban tartott eseményen megerősítette, hogy dolgoznak ilyen megoldáson. A „vásárlás” gomb az okostelefonokon futtatott keresések szponzorált találatai mellett jelenhet meg, a szolgáltatás pedig a „Purchases on Google”, vagyis „Vásárlások a Google-on” nevet kapja. Érdekesség, hogy a fizetési információkat is a társaság tárolja majd, ahogyan azokat a bejelentkező felületeket is, amelyek akkor jelennek meg, ha valaki a keresésére megjelenő hirdetés alapján úgy dönt, hogy megvesz egy terméket. A cég közlése szerint legalább tucatnyi kereskedővel indul a szolgáltatás tesztelése az Egyesült Államokban. A Google több éve működő megoldásával, a „Shop on Google” dobozzal már jelezte, hogy komolyabban érdeklődik az e-kereskedelem kínálta lehetőségek iránt, és most a „Buy” gombbal ezt tovább erősíthetik. Az pedig, hogy a mobilos kereséseknél indítják a tesztelést, arra utal, hogy a vállalat szeretné tovább javítani pozícióját ebben a szegmensben is. Míg az asztali gépeknél és a notebookoknál egyértelműen uralja a keresések piacát a vállalat, addig a mobileszközöknél a vezető helye nem ennyire stabil.

Nem a Google az egyetlen nagy webes cég, amelyik beszáll az e-kereskedelembe, a Facebook a hírek szerint hasonló lépésre készül. A világ legnépszerűbb közösségi oldala folyamatosan terjeszkedik a különböző internetes területeken, és az ismerősök közötti kapcsolattartási lehetőségnél már jóval többet kínál, így például már hírszolgáltatása is van. A társaság most arra készül, hogy a cégek és a fogyasztók közötti kapcsolattartást szolgáló Pages felületen megteremti a lehetőségét annak, hogy a felhasználók ne csak információkhoz juthassanak gyorsan, de vásárolhassanak is. Az erre szolgáló megoldást még tesztelik, de a beszámolók szerint néhány cég felületénél már feltűnt a vásárlást lehetővé tevő gomb. A Facebook, hasonlóan a Google-hoz, igyekszik minél inkább ellenőrzése alatt tartani az egész folyamatot.

A két nagy technológiai vállalat ambíciói alaposan átformálhatják az e-kereskedelmi piacot, és kérdés, hogyan reagálnak erre a szektor meghatározó szereplői, többek között a 20. születésnapját a héten ünneplő Amazon. Az egyértelmű, hogy nem nézik majd tétlenül a folyamatot, ugyanakkor nem lesz könnyű megküzdeni a naponta felhasználók százmillióit elérő szolgáltatásokkal. Főleg ha olyan felemás akciókkal lepik meg a fogyasztókat, mint a születésnap alkalmából meghirdetett Amazon Prime Day. A jelentős kedvezmények hatására alaposan felfutott a forgalom, és akció napján (szerdán) délig az Egyesült Államokban 80 százalékkal, míg Európában 40 százalékkal múlta felül a cég bevétele az egy évvel korábbit. Az érdeklődés tehát hatalmas volt, ugyanakkor ez a készletekről már nem volt elmondható, a közösségi médiát ugyanis szinte elárasztották az elégedetlen vásárlók panaszai, akik közül többen is azt jelezték, hogy a legnagyobb kedvezménnyel árult termékek már kora reggel sem voltak kaphatók.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.