Még májusban érkeztek az első beszámolók arról, hogy a Google az eddiginél is jobban beszállna az e-kereskedelembe, a keresési találatok mellett elhelyezett gombbal lehetővé téve, hogy a felhasználók azonnal meg is vásárolják azt a terméket, amire rákerestek. A vállalat most egy New Yorkban tartott eseményen megerősítette, hogy dolgoznak ilyen megoldáson. A „vásárlás” gomb az okostelefonokon futtatott keresések szponzorált találatai mellett jelenhet meg, a szolgáltatás pedig a „Purchases on Google”, vagyis „Vásárlások a Google-on” nevet kapja. Érdekesség, hogy a fizetési információkat is a társaság tárolja majd, ahogyan azokat a bejelentkező felületeket is, amelyek akkor jelennek meg, ha valaki a keresésére megjelenő hirdetés alapján úgy dönt, hogy megvesz egy terméket. A cég közlése szerint legalább tucatnyi kereskedővel indul a szolgáltatás tesztelése az Egyesült Államokban. A Google több éve működő megoldásával, a „Shop on Google” dobozzal már jelezte, hogy komolyabban érdeklődik az e-kereskedelem kínálta lehetőségek iránt, és most a „Buy” gombbal ezt tovább erősíthetik. Az pedig, hogy a mobilos kereséseknél indítják a tesztelést, arra utal, hogy a vállalat szeretné tovább javítani pozícióját ebben a szegmensben is. Míg az asztali gépeknél és a notebookoknál egyértelműen uralja a keresések piacát a vállalat, addig a mobileszközöknél a vezető helye nem ennyire stabil.
Nem a Google az egyetlen nagy webes cég, amelyik beszáll az e-kereskedelembe, a Facebook a hírek szerint hasonló lépésre készül. A világ legnépszerűbb közösségi oldala folyamatosan terjeszkedik a különböző internetes területeken, és az ismerősök közötti kapcsolattartási lehetőségnél már jóval többet kínál, így például már hírszolgáltatása is van. A társaság most arra készül, hogy a cégek és a fogyasztók közötti kapcsolattartást szolgáló Pages felületen megteremti a lehetőségét annak, hogy a felhasználók ne csak információkhoz juthassanak gyorsan, de vásárolhassanak is. Az erre szolgáló megoldást még tesztelik, de a beszámolók szerint néhány cég felületénél már feltűnt a vásárlást lehetővé tevő gomb. A Facebook, hasonlóan a Google-hoz, igyekszik minél inkább ellenőrzése alatt tartani az egész folyamatot.
A két nagy technológiai vállalat ambíciói alaposan átformálhatják az e-kereskedelmi piacot, és kérdés, hogyan reagálnak erre a szektor meghatározó szereplői, többek között a 20. születésnapját a héten ünneplő Amazon. Az egyértelmű, hogy nem nézik majd tétlenül a folyamatot, ugyanakkor nem lesz könnyű megküzdeni a naponta felhasználók százmillióit elérő szolgáltatásokkal. Főleg ha olyan felemás akciókkal lepik meg a fogyasztókat, mint a születésnap alkalmából meghirdetett Amazon Prime Day. A jelentős kedvezmények hatására alaposan felfutott a forgalom, és akció napján (szerdán) délig az Egyesült Államokban 80 százalékkal, míg Európában 40 százalékkal múlta felül a cég bevétele az egy évvel korábbit. Az érdeklődés tehát hatalmas volt, ugyanakkor ez a készletekről már nem volt elmondható, a közösségi médiát ugyanis szinte elárasztották az elégedetlen vásárlók panaszai, akik közül többen is azt jelezték, hogy a legnagyobb kedvezménnyel árult termékek már kora reggel sem voltak kaphatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.