Alaposan meglepte az elemzőket és a befektetőket az Amazon, a társaság második negyedévével kapcsolatban ugyanis előzetesen veszteséggel számoltak a szakértők, ehhez képest nyereséggel sikerült zárniuk az időszakot. A vállalat nem csak ebből a szempontból ért el váratlan eredményt, árbevétele is jelentős mértékben nőtt. A cég 23,18 milliárd dolláros forgalmat produkált az április-júniusi időszakban, ami ötödével múlta felül az egy évvel korábbit. Adózás utáni eredményük pedig 92 millió dollár volt, szemben a 2014 második negyedévében kimutatott 126 millió dolláros veszteséggel.
A bevétel megugrásában több tényező is szerepet játszott. A világ legismertebb e-kereskedelmi cége meglepően jó eredményeket ért el hazai piacán. Az Egyesült Államokban 13,8 milliárd dolláros forgalmat produkált a webáruház, ami 25 százalékos bővülés volt éves összevetésben.
Emellett az AWS (Amazon Web Services) részleg is kiugróan jó teljesítményt nyújtott, a 2014 második negyedéves egymilliárd dollárról 1,8 milliárdra növelte forgalmát. Ez azt mutatja, hogy egyelőre sikeresen élnek a globális trendek kínálta lehetőséggel. A költségek csökkentése érdekében ugyanis egyre több vállalat vesz igénybe valamilyen felhő alapú, illetve adatközponti szolgáltatást, az ilyen megoldásokra ugrásszerűen nő az igény, és ez a hatás érződik az ezen a területen érdekelt – a cég nagy adatközpontjait is működtető – AWS forgalmában is.
A váratlanul jó eredmények éreztették hatásukat a társaság részvényeinek árfolyamán is. Míg a csütörtöki napot enyhe mínuszban zárták az Amazon papírok, a kiterjesztett kereskedés során már jóval tíz százalékos erősödtek. Pénteken pedig a nyitás előtti kereskedésben, már 18 százalék körüli drágulást produkáltak. Ez egyben azt is jelenti, hogy mindössze néhány óra alatt több tízmilliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke, és a negyedéves eredmények hatására túlszárnyalta a világ legnagyobb, offline kiskereskedelmi hálózata, a Walmart értékét.
A második negyedéves eredményekkel az Amazon bebizonyította, hogy még most is képesek jelentős fejlődést produkálni, ráadásul ezt a hazai piacukon, illetve új területeken tudták megtenni. Kérdés ugyanakkor, hogy mennyire tart ki ez a lendület a következő hónapokban. A piaci verseny ugyanis egyre nagyobb kihívásokat tartogat a vállalat számára, és nem csupán a nagy e-kereskedőkkel – mint például az Alibaba -, vagy az online felületet egyre intenzívebben használó hagyományos üzletláncokkal kell megküzdeniük, de néhány nagy technológiai cég is egyre nagyobb figyelmet fordít a szegmensre.
A közelmúltban erősítették meg hivatalosan, hogy a Google az eddiginél is jobban beszállna az e-kereskedelembe, a keresési találatok mellett elhelyezett gombbal lehetővé téve, hogy a mobilos felhasználók azonnal meg is vásárolják azt a terméket, amire rákerestek. De a hírek szerint hasonló lépésre készül a Facebook is.
A világ legnépszerűbb közösségi oldala folyamatosan terjeszkedik a különböző internetes területeken és az ismerősök közötti kapcsolattartási lehetőségnél már jóval többet kínál, így például már hírszolgáltatása is van. A társaság most azt tervezi, hogy a cégek és a fogyasztók közötti kapcsolattartást szolgáló Pages felületen megteremti a lehetőségét annak, hogy a felhasználók ne csak információkhoz juthassanak gyorsan, de vásárolhassanak is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.