BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Meglepetés az Amazontól

A vártnál lényegesen jobb második negyedéves eredményekről számolt be az Amazon, a kedvező hírek hatására jelentős mértékben drágultak a cég papírjai, így piaci értéke már meghaladja a Walmart-ét. A vállalat felhő és adatközponti üzletága közel duplájára növelte bevételét.

Alaposan meglepte az elemzőket és a befektetőket az Amazon, a társaság második negyedévével kapcsolatban ugyanis előzetesen veszteséggel számoltak a szakértők, ehhez képest nyereséggel sikerült zárniuk az időszakot. A vállalat nem csak ebből a szempontból ért el váratlan eredményt, árbevétele is jelentős mértékben nőtt. A cég 23,18 milliárd dolláros forgalmat produkált az április-júniusi időszakban, ami ötödével múlta felül az egy évvel korábbit. Adózás utáni eredményük pedig 92 millió dollár volt, szemben a 2014 második negyedévében kimutatott 126 millió dolláros veszteséggel.

A bevétel megugrásában több tényező is szerepet játszott. A világ legismertebb e-kereskedelmi cége meglepően jó eredményeket ért el hazai piacán. Az Egyesült Államokban 13,8 milliárd dolláros forgalmat produkált a webáruház, ami 25 százalékos bővülés volt éves összevetésben.

Emellett az AWS (Amazon Web Services) részleg is kiugróan jó teljesítményt nyújtott, a 2014 második negyedéves egymilliárd dollárról 1,8 milliárdra növelte forgalmát. Ez azt mutatja, hogy egyelőre sikeresen élnek a globális trendek kínálta lehetőséggel. A költségek csökkentése érdekében ugyanis egyre több vállalat vesz igénybe valamilyen felhő alapú, illetve adatközponti szolgáltatást, az ilyen megoldásokra ugrásszerűen nő az igény, és ez a hatás érződik az ezen a területen érdekelt – a cég nagy adatközpontjait is működtető – AWS forgalmában is.

A váratlanul jó eredmények éreztették hatásukat a társaság részvényeinek árfolyamán is. Míg a csütörtöki napot enyhe mínuszban zárták az Amazon papírok, a kiterjesztett kereskedés során már jóval tíz százalékos erősödtek. Pénteken pedig a nyitás előtti kereskedésben, már 18 százalék körüli drágulást produkáltak. Ez egyben azt is jelenti, hogy mindössze néhány óra alatt több tízmilliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke, és a negyedéves eredmények hatására túlszárnyalta a világ legnagyobb, offline kiskereskedelmi hálózata, a Walmart értékét.

A második negyedéves eredményekkel az Amazon bebizonyította, hogy még most is képesek jelentős fejlődést produkálni, ráadásul ezt a hazai piacukon, illetve új területeken tudták megtenni. Kérdés ugyanakkor, hogy mennyire tart ki ez a lendület a következő hónapokban. A piaci verseny ugyanis egyre nagyobb kihívásokat tartogat a vállalat számára, és nem csupán a nagy e-kereskedőkkel – mint például az Alibaba -, vagy az online felületet egyre intenzívebben használó hagyományos üzletláncokkal kell megküzdeniük, de néhány nagy technológiai cég is egyre nagyobb figyelmet fordít a szegmensre.

A közelmúltban erősítették meg hivatalosan, hogy a Google az eddiginél is jobban beszállna az e-kereskedelembe, a keresési találatok mellett elhelyezett gombbal lehetővé téve, hogy a mobilos felhasználók azonnal meg is vásárolják azt a terméket, amire rákerestek. De a hírek szerint hasonló lépésre készül a Facebook is.

A világ legnépszerűbb közösségi oldala folyamatosan terjeszkedik a különböző internetes területeken és az ismerősök közötti kapcsolattartási lehetőségnél már jóval többet kínál, így például már hírszolgáltatása is van. A társaság most azt tervezi, hogy a cégek és a fogyasztók közötti kapcsolattartást szolgáló Pages felületen megteremti a lehetőségét annak, hogy a felhasználók ne csak információkhoz juthassanak gyorsan, de vásárolhassanak is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.