A kutatásból az derül ki, hogy az internetet elsősorban azért használjuk, mert nincs alternatívája, ha a legjobb ajánlatokat akarjuk megtalálni, másodsorban részletes információkat keresünk az utazásunk célállomásáról.
A felmérés szerint a lakosságnak csupán 12,5 százaléka keres ajánlatokat, és 15,4 százalékuk pedig részletes információkat utazási irodákban személyesen vagy telefonon, míg ugyanezeket az információkat 32,9 és 25,4 százalék keresi utazási irodák weboldalán vagy közösségi médiaprofiljukon. Természetesen a keresőmotorok és az önálló utazási oldalak is nagyon népszerűek, a válaszadók 82,4 százaléka keres ezeken információkat.
A szálláshelyek kiválasztásának során továbbra is az ár (62,4 százalék) és az ajánlatok online értékelése/barátok véleménye a legfontosabb szempont (32,6 százalék). Ugyanakkor a wifikapcsolat is elsődleges szempont a magyarok 19,1 százaléka számára. Ennek megfelelően a levelezéshez való hozzáférés, a közösségi média és az egyéb online szolgáltatások fontosabbak, mint a városközponttól való távolság, amelyet a válaszadók 14,7 százaléka jelölt meg. A kutatás eredménye alapján az is fontos, hogy egy szálláshelyen milyen fizetési lehetőségek közül lehet választani – ezt a válaszadók 30 százaléka értékelte a legfontosabb döntésbefolyásoló tényezőnek.
A felmérésből kiderül, hogy nemcsak a nyaralás tervezésekor, de annak ideje alatt is meghatározó tényező az internet: a válaszadók 44,2 százaléka nevezte fontosnak az internetelérést a szálláshely kiválasztásánál. A nyaralás során az online szolgáltatások közül elsősorban a térképeket használják, illetve útvonalat terveznek a nyaralók, ezeket a szempontokat közel egyharmaduk említette meg. A kiadások fedezésére a legnépszerűbb fizetési megoldás továbbra is a készpénz (73,6 százalékos említési aránnyal) és a kártyás fizetés (57,7 százalék). Emellett a magyarok 5,6 százaléka használta a PayPalt az utolsó üdülés során valamilyen kiadásának a fizetésekor, és 11,9 százalékuk tervezi használni a jövőben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.