BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Titokzatos céggel hódítana a Google az utakon

Hetente több hír is érkezik arról, hogy a nagy technológiai vállalatok, illetve autógyártók hogyan fejlesztik az önmagukat irányítani képes járműveket, milyen áttörések történtek. A folyamat egyik élharcosa a Google, amelynek speciális autói már évek óta róják az utakat, és a nyilvánosságra került statisztikák alapján rendkívül biztonságosan közlekednek, a tesztelés 2009-es megindítása óta alig több mint tucatnyi kisebb, személyi sérüléssel nem járó balesetben voltak érintettek. Azt, hogy a társaság mennyire komolyan veszi ezt a projektet, nemcsak a napjainkra már 48 önvezérlő autóból álló flotta mutatja, de az is, hogy már négy éve létezik egy Google Auto nevű vállalat is. A The Guardian összeállítása szerint egyelőre különösebb feladatai nincsenek ennek a cégnek, az önmagukat irányító járművekkel végzett kísérletekkel kapcsolatos papírmunkát intézik, így például az olyan esetekben, amikor valami probléma adódik. De ezt a vállalatot jelölték meg a speciálisan átalakított autók gyártójaként, valamint ez az elkülönítetten kezelt részleg tartja a kapcsolatot a közlekedési hatóságokkal, és szerzi be a szükséges engedélyeket. További érdekesség, hogy a különleges járművekért felelős cégként a Google Autónak kell állnia az esetleges jogi következményeket is, vagyis ha bárki perelni készülne a tesztautók miatt, akkor nem a Google lenne az érintett, ami meglehetősen bölcs lépésnek tűnik.

Mindenképpen figyelemre méltó, hogy a társaság fejlesztői részlegének, a Google X-nek még egy projektjéből sem hoztak létre önálló vállalatot, még az egyik leginkább előremutató, igaz, jelentős átalakítást megélő okosszemüveg-kezdeményezés sem kapta meg ezt a kivételes bánásmódot. A The Guardian beszámolója szerint könnyen elképzelhető, hogy ha megindul az önmagukat irányító autók kereskedelmi értékesítése, akkor ez a 2011-ben alapított cég foglalkozik majd ezzel az üzlettel.

A pár évtizede még főleg a sci-fi kategóriába tartozó autonóm autók egyre közelebb kerülnek ahhoz, hogy valóban tömegesen megjelenjenek az utakon. Ezt az is mutatja, hogy mind több cég száll be az ilyen jellegű fejlesztésekbe. A Tesla például szintén rendelkezik 12 speciálisan átalakított autóval, amelyeket Kalifornia útjain tesztelnek, de a Nokia térképrészlegét megvásároló Daimler–BMW–Audi-hármas sem titkolja: részben az önmagukat irányító járművek piacra dobásának felgyorsítása miatt érezték fontosnak, hogy 2,5 milliárd eurót költsenek a megoldásra.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.