A Facebook, a Google és az Apple applikációi a legnépszerűbbek az App Store-ban az alkalmazásokat összesítő App Annie friss felmérése szerint. Az Apple által működtetett virtuális áruházból a 2008-as indulás óta a Facebook-applikációt töltötték le legtöbbször, de a közösségi oldalt működtető cég további három programmal szerepel a tízes toplistán. A Facebook Messenger a második, a szintén a vállalathoz tartozó Instagram a negyedik, míg a 22 milliárd dollárért megvett WhatsApp a hatodik pozícióban található. Az App Annie elemzése szerint az iPhone- és iPad-használók körében a Google megoldásai is igen népszerűek, a YouTube például a harmadik helyen végzett a legtöbbször letöltött alkalmazások listáján, míg a társaság térképmegoldása, a Maps a nyolcadik lett.
Az Apple érdekes módon jóval visszafogottabb teljesítményt nyújtott, igaz, így is két applikációval jutott be az élmezőnybe. Meglepetésre a „Find My iPhone”, vagyis „Keresd meg az iPhone-omat” nevű megoldása végzett a legelőkelőbb, hetedik helyen, míg az iTunes U a tizedik lett. Az élmezőnybe még a Microsoft Skype alkalmazása és a Twitter mobil megoldása tudott bekerülni. További különlegesség, hogy annak ellenére, hogy a top 10-be került applikációk többsége már jó néhány éve elérhető – a Facebook programja például 2008 júliusa óta, a Twitteré pedig 2009 októberétől –, az App Annie elemzése alapján még mindig havonta több millióan telepítik őket. Ez azt jelzi, hogy a felhasználók többsége, amikor megkapja új iPhone-ját vagy iPadjét, ezeket tölti le az elsők között.
Míg a leggyakrabban lementett programok között főként közösségi médiás és megosztást segítő applikációkat találhatunk, a legtöbb bevételt hozók között a szórakoztató és randialkalmazások vezetnek. Az App Store-on keresztül elérhető mintegy 1,5 millió megoldás közül a Pandora nevű online fizetős zenei szolgáltatás vezet, míg a hasonló profilú Spotify applikációja az ötödik a legtöbb bevételt hozó megoldások sorában.
Az App Annie összesítette azt is, hogy a játékok közül melyek voltak a legnépszerűbbek az App Store-ban, és kisebb meglepetést ez a lista is okozott. A legtöbbször a Candy Crash Saga nevű alkalmazást töltötték le a felhasználók, míg a Rovio nagy sikerű Angry Birds programja csak a harmadik helyen végzett.
Az Apple alkalmazásboltjában nem meglepő módon játékból van a legtöbb, júniusi adatok szerint az elérhető programok 21,8 százaléka tartozott ebbe a kategóriába. Sok fejlesztő próbálkozik üzleti applikációval, ezek aránya 10,33 százalék volt, míg a harmadik leggyakoribb típust az oktatáshoz kapcsoló szoftverek jelentették 9,79 százalékos aránnyal. Az Apple alkalmazásboltja 2008 júliusában kezdett működni, és a következő év áprilisára már elérték az egymilliárd letöltést, idén júniusban pedig már meghaladta a százmilliárdot a szolgáltatásból lementett applikációk száma.
Az Apple virtuális áruháza a maga másfél milliós kínálatával nem a legnagyobb, a Google Playben ugyanis a becslések szerint 1,6 millió program érhető el. A mobilos alkalmazásboltok sorában az Amazon Appstore a harmadik a maga 400 ezres kínálatával, míg a Windows Phone Store‑ban 340 ezer szoftver között lehet válogatni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.