A Google Express nevű lehetőség keretében a társaság már kínál házhozszállítást az Egyesült Államok egyes területein, azonban friss gyümölcsök, zöldségek eddig nem szerepeltek a kínálatban. A Bloomberg információi szerint a kibővített szolgáltatás tesztelését San Francisco környékén, illetve egy másik, egyelőre meg nem nevezett városban kezdik meg. A Google több nagy élelmiszerlánccal, köztük a Whole Foodsszal és a Costcóval fogott össze a megoldás bevezetésére.
A technológiai cég lépése újabb jele annak, hogy egyre komolyabb figyelmet fordítanak az e-kereskedelmi területre. A vállalat amerikai és nyugat-európai felhasználói számára már évek óta elérhető a Shopping doboz, amely ár-összehasonlító szolgáltatást kínál, emellett pedig dolgoznak az azonnali vásárlást lehetővé tevő szolgáltatás bevezetésén a mobiltelefonos keresési találatok mellett.
A társaság ugyanakkor koránt sincs könnyű helyzetben, hiszen több kisebb vállalkozás – mint az Instacart és a Good Eggs – mellett az Amazon is kínál már olyan szolgáltatást, amelynek keretében a rendelés napján házhoz szállítják a friss élelmiszereket. Sőt, a cég a jelek szerint ezt a megoldást az Egyesült Államokon kívülre is elvinné.
A cég tíz évre szóló bérleti szerződést kötött egy mintegy 28 ezer négyzetméteres, korábban a Tesco által használt raktárra az Egyesült Királyságban, és elképzelhető, hogy ez az egyik fontos lépése volt a Fresh nevű szolgáltatás elindításának a szigetországban. Az Amazon tervei komoly aggodalmat ébreszthetnek az Egyesült Királyság kiskereskedői között, hiszen a rendkívül kemény árverseny miatt a friss élelmiszerek átlagára egy év alatt 1,6 százalékkal esett. Ráadásul a beszámolók szerint az amerikai vállalat a 149 milliárd fontosra becsült piac mintegy 2 százalékának megszerzését tűzte ki célul.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.