A legtöbb magyar online vásárló már valamilyen ruházati terméket keres a webáruházakban – mondta el Kis Gergely, az eNet partnere. A szakember az Internet Hungary konferencián tartott előadásában jelezte, hogy az idei adatok alapján már egy százalékkal többen vannak azok, akik ezt a kategóriát keresik az online boltokban, mint akik szórakoztató elektronikai eszközök után kutatnak. Ez az adat is jól jelzi, hogy jelenleg a ruházati cikkek számítanak a leggyorsabban növekvő szegmensnek az elektronikus kereskedelemben, tavaly például csak Magyarországon 15 milliárd forint értékben vásároltak belőlük a világhálón. Európában 2014-ben az előző évhez képest 18 százalékkal nőtt az ilyen termékek forgalma, míg itthon 27 százalékos volt a fejlődés – közölte Kis Gergely. A szakember jelezte azt is, hogy a webáruházak működtetőinek kiemelt figyelmet kell fordítaniuk a mobileszközökről történő vásárlás támogatására, az előrejelzések alapján ugyanis jelentős mértékben megnő ezen csatorna részesedése a forgalomból. Az online vásárlások 43 százaléka 2019-re valamilyen mobilkészülékről történik majd, míg az értéket tekintve 41 százalékos lesz a platform részesedése.
Az internetes értékesítés komoly lehetőséget kínál a kis- és középvállalkozások számára a terjeszkedésre, azonban a rendelkezésre álló adatok alapján a hazai cégek egyelőre nem nagyon éltek ezzel a lehetőséggel. A magyar kkv-k forgalmának 6,6 százaléka származik az e-kereskedelemből, míg európai uniós szinten ez az arány 8,8 százalék – mondta el Nagy-Rothengass Márta, az Európai Bizottság osztályvezetője. Még nagyobb a leszakadás, ha azt vizsgáljuk, hogy az online forgalom mekkora része származik a határon túlról. Míg az uniós átlag ebben a mutatóban 15 százalék, addigi a hazai kkv-knál mindössze 9,8 százalék. Lényegesen kedvezőbb a helyzet a nagyvállalatok esetében, amelyek értékesítésének 32 százalékát adja a netes csatorna, ez 10 százalékponttal több, mint az uniós átlag. Az Európai Unióban tavaly 317,9 milliárd euró volt a teljes online kiskereskedelmi forgalom.
A hazai webáruházak mindössze 15 százalékuk többnyelvű, ami korlátozza a nemzetközi terjeszkedési lehetőségeiket. Igaz, az európai fogyasztók sem túlságosan nyitottak a külföldi webshopok iránt, Nagy-Rothengass Márta szerint csak 12 százalékuk hajlandó idegen nyelvű online áruházban vásárolni.
Az Európai Bizottság egyik kiemelt célkitűzése az egységes digitális piac megteremtése, a szolgáltatók és felhasználók számára egyaránt egyenlő feltételek biztosítása, illetve az akadálymentes e-kereskedelem megteremtése – hangsúlyozta a szervezet osztályvezetője. Ennek érdekében harmonizálni kell az EU-ban az e-kereskedelemre vonatkozó szabályokat, illetve a kulturális termékekkel kereskedők esetében meg kell szüntetni az indokolatlan tterületalapú korlátozást. Emellett változtatni kell a csomagküldő szolgáltatók jelenleg átláthatatlan árazásán – tette hozzá Nagy-Rothengass Márta.
Bárki szkennelhet a Tesco-ban
Mától új szolgáltatást vezet be Magyarországon a Tesco „scan as you shop” néven, ami egyelőre a cég budaörsi áruházában lesz elérhető – mondta el Orosz András, a társaság országos marketing vezetője az Internet Hungary-n. A konstrukció lényege, hogy az üzletbe kihelyezett készülékekkel a vásárlók leolvashatják azon termékek vonalkódját, amelyeket meg akarnak venni, több árucikk esetén a darabszámot is megadhatják, az eszköz pedig összesíti a vásárlás értékét. Ez alapján történik a fizetés, a megvett termékeket pedig a Tesco kiszállítja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.