Jövőre 200 millióra nőhet azoknak a száma világszerte, akik valamilyen mobilfizetési megoldást használnak – derül ki a Juniper Research előrejelzéséből. A kutatócég becslése szerint az év elején százmillióan éltek az ilyen alkalmazások kínálta lehetőségekkel globálisan, azonban a következő egy-másfél év jelentős változásokat hozhat ezen a területen. A magyar piacon is ismert, a hagyományos pénztárcát helyettesítő, a bank- és hitelkártyák, pontgyűjtő kártyák kiváltására egyaránt alkalmas mobilapplikációk ugyanis eddig főként azokon a területeken voltak népszerűek, ahol a kevésbé sűrű banki hálózat miatt lényegesen megkönnyítették a tranzakciókat. Az elmúlt egy évben azonban lépett a technológiai szektor több nagy szereplője is. Az Apple tavaly októberben indította el saját megoldását az Egyesült Államokban, ami tulajdonképpen katalizátorként hatott a szegmensre. Az Apple Pay bejelentése után rövid időn belül a Google és a Samsung is beállt a sorba. Az Apple mobilfizetési rendszerével az Egyesült Államokban már több mint egymillió üzletben lehet fizetni, és most már az üzletláncok által kibocsátott, hűségprogramokhoz kapcsolódó vásárlói kártyák is integrálhatóak az alkalmazásba. Ráadásul a közelmúltban az Egyesült Királyságban is elérhetővé vált a szolgáltatás. Az angliai rajt érdekessége, hogy az induláskor 250 ezer boltban fogadták el az Apple Payt, vagyis több helyen, mint az amerikai startnál.
Bár a Samsung már március elején bejelentette, hogy saját mobilfizetési megoldással lép piacra, azonban a megoldás hivatalos indulása csak a múlt hónapban történt meg. A Samsung Payt egyelőre csak Dél-Koreában lehet használni, de szeptember végétől az Egyesült Államokban is elérhető lesz. A rendszer gyakorlatilag minden helyen használható, ahol a bank- és hitelkártyák mágnescsíkjainak leolvasására alkalmas készülék van. A szolgáltatást többek között az American Express, a Mastercard, a Visa, a Bank of America és a Citi is támogatja.
Magyarországon több, a fizetést lehetővé tevő mobilalkalmazás, illetve a hozzájuk kapcsolódó rendszer is elérhető. Talán a legismertebb a Mobiltárca, amelyet hosszas tesztelés után elsőként a Magyar Telekom indított el tavaly ősszel. A Telenor a múlt év végén saját fejlesztésű mobilfizetési megoldással állt elő, míg a Vodafone idén májusban tette elérhetővé Wallet nevű szolgáltatását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.