"Ez a célunk és ez nem történhet meg elég gyorsan" - válaszolta arra az újságírói kérdésre, hogy mennyi időbe telhet, míg az Opel felzárkózik a Németországban piacvezető Volkswagenhez.
A jelenleg még veszteséges Opel jövőjét illetően felett kérdésre pedig azt válaszolta a GM vezérigazgatója, hogy "hiszek a márkában". Ha pedig szabadon választhatna a márkák között, az csakis az Opel lenne - mondta. "Mindig is az Opel volt az, és most is az" - fogalmazott.
A GM elsősorban az Opel új Astra modelljéhez fűz nagy reményeket, amelyeket a héten kezdődő Frankfurti Autószalonon mutatnak be.
A Google és az Apple autóipari belépéséről szólva Mary Barra rámutatott, hogy ez is csak azt bizonyítja milyen "lélegzetelállítóan gyors technológiai fejlődés" zajlik az ágazatban. Elmondta, hogy több területen is folytatnak együttműködést a Google és az Apple cégekkel.
Megjegyezte azonban, hogy mint konkurensektől, nem igazán kell tőlük tartani. "A telefon és az autó azért nem ugyanaz a kategória. Sokak számára az autó egy kinyilatkoztatás. Az autónak dizájnjának és funkcióinak egy adott életmódhoz kell igazodnia. Nem gondolnám, hogy valaha is lesz olyan, hogy univerzális autó" - fogalmazott.
Az Opel az idén nagy lépést tett előre a nyereséges gazdálkodás felé. Az oroszországi érdekeltség felszámolása ellenére is az év első felében jóval kisebb veszteséget szenvedett el mint tavaly. A második negyedévben az üzleti eredmény szintű hiány 45 millió dollárra (41 millió euró) csökkent a 2014 második negyedévi 305 millió dollárról. Az Opel a 2016-os évre nyereséget tűzött ki célul.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.