A Stadler kész akár egy-, akár kétszintes szerelvényekkel is indulni a MÁV által jövőre, nagy befogadóképességű vonatokra kiírandó pályázaton, ezt Dunai Zoltán, a kötöttpályás járműgyártó csoport magyarországi ország-igazgatója jelentette be a svájci csoport bussnangi központjában. A MÁV sínjein most futó FLIRT-ök 200 fősek, a MÁV 2016-ban várhatóan legalább 300 fős vonatokat rendelne.
A Stadler nagy befogadóképességű vonatot már Norvégiába, Lengyelországba, Svájcba, Olaszországba és Svédországba is szállított. A kétszintes változatot KISS néven gyártja, erről Peter Jenelten, a csoport kereskedelemért és marketingért felelős elnök-helyettese beszélt.
A Stadler és az ősszel többségi hazai állami tulajdonba került Dunakeszi Járműjavító Kft. (DJ). Együttműködési jármű tendereken. Ezek közül az első a fenti MÁV pályázat lesz. A Stadler elsősorban a betétkocsi-összeszerelésben, az üzembe helyezésben, a próbafutásokban és a mérnöki munkákban remél segítséget partnerétől. Erre, és saját magyarországi képességeire alapozva akár 60-70 százalékos beszállítói arányt is vállalhat az említett MÁV pályázaton.
Mint Szepessy Tamás, a DJ ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a majdani tendereken a két cég vagy konzorciumi formában, vagy fő- és alvállalkozói felállásban indul együtt attól függően, hogy mekkora lesz az általa vezetett cég részesedése a projektben.
Részben a most induló kooperációra alapozva a DJ idővel térségi súlyú járműjavító, idővel járműgyártó társasággá is fejlődhet Tuzson Bence, Dunakeszi választókerületének országgyűlési képviselője szerint.
A mintegy hatezer fős és öt divízióval működő Stadler csoport 2005-ben írta alá a MÁV-val az első szerződését a FLIRT villamos motorvonatok szállításáról, azóta rendelt tőle a GYSEV is. Két magyarországi egysége van. A szolnokiban évi mintegy 400 alumínium kocsiszekrény készül, a pusztaszabolcsi karbantartó pedig a FLIRT és a Talent villamos motorvonatok szervizéért felel. A karbantartóhoz tartozik a Szolnokon működő forgóváz-javító üzem is, amely évi 260 egységet korszerűsíthet. Itt hamarosan megindul forgóvázak összeszerelése, később esetleg egyes alkatrészeinek a gyártása is.
A svájci csoport 2014-es forgalma 1,8 milliárd svájci frank volt, az idei 2 milliárdra várható. Két svájci gyára egyikében, a bussnangiban készülnek az egyemeletes vonatok, és az alternheiniben a kétszintesek. Vasúti járműveket 250 kilométeres óránkénti sebességig kínál, két termékkel jelen van a villamos-gyártásban és belépett a metrók piacára is. Utóbbiból most Berlinnek gyárt, és reményei szerint Glasgow-nak is szállíthat majd.
A cég forgalmának mintegy 10 százalékát teszi ki a testre szabott járművek gyártója, és a világon egyedül készül fogaskerekűt. Svájci megrendelésre kisebb nyomtávú vonatokat is készít. Több modelljén belül a Stadler eddig mintegy 1120 FLIRT villamos motorvonatot adott el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.