Az Interbrand legújabb listája alapján úgy tűnik, hogy az élmezőny stabilizálódott, hiszen sorban harmadik éve fordult elő, hogy az Apple és a Google találhatók az első két helyen a száz brandet értékelő rangsorban.
Az amerikai társaság sorra döntötte a bevételi rekordokat az elmúlt negyedévekben, új iPhone-jai pedig minden eddiginél kelendőbbek, ismertsége és népszerűsége szárnyal, az első hely teljes mértékben érthető. Feltűnő ugyanakkor, hogy ugrásszerűen sikerült növelni a márka értékét, az Interbrand elemzői szerint a márka 170,3 milliárd dollárt ér, ami 43 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
A második Google is tudott erősödni, igaz, korántsem ilyen mértékben. A legtöbbek által használt internetes keresőt és a legnépszerűbb mobil operációs rendszert fejlesztő vállalat márkaértéke 120,3 milliárd dollár, ami 12 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A rangsor első tíz helyezettje között hat technológiai márka található, ott van a negyedik pozícióban a Microsoft, az IBM, a Samsung és a tavalyi 15. helyhez képest sokat javító, az élmezőnybe bekerülő Amazon is. Az e-kereskedő márkaértéke csaknem 30 százalékot nőtt egy év alatt, és megközelíti a 38 milliárd dollárt.
A legnagyobb fejlődést egyébként az elmúlt egy évben a Facebook produkálta a száz legerősebb brand között. A közösségi oldal márkaként már 22 milliárd dollárt ér, ami több mint felével haladja meg az egy évvel korábbit, és ezzel a 23. helyen található a tavalyi 29. pozíció után.
Az Interbrand most megjelent listájának összeállításakor valószínűleg még nem vették figyelembe a Volkswagen körül kirobbant botrányt, azonban ennek ellenére is 9 százalékkal csökkent a szakértők szerint a német márka értéke, és jelenleg a 35. helyen van. A világ száz legerősebb brandje összesen 1700 milliárd dollárt ér, ami 7 százalékkal múlja felül a tavalyi értéket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.