Mintegy 600 dolgozót vehet fel a Dunakeszi Járműjavító Kft. (DJ), ha elnyeri azt az egyiptomi megbízást, amelynek utolsó részleteiről november 1-jén tárgyalnak Kairóban.
A cégnek mostanra két riválisa maradt – a német Siemens és az orosz Transzmasholding – a 700 tehervagon és 50 mozdony szállítására az egyiptomi állami vasúttársaság által kiírt pályázaton. „A munkára a forgóvázakat gyártó Ganz Motor Kft.-vel pályáztunk, partnerünkre jut a várható bevétel harmada” – magyarázta lapunknak Szepessy Tamás ügyvezető igazgató. Mivel az egyiptomi vagongyártás 50 százalékos belföldi teljesítést feltételező Eximbank-hitelből történne, és az 50 mozdonyt egy spanyol alvállalkozó készítené el, a vagonoknak már teljesen hazai gyártmánynak kell lenniük.
A DJ várhatóan még decemberben aláírja a 3-as metró felújításával megbízott oroszországi Metrovagonmasszal azt a szerződést, amelynek alapján megkapja a munka 25 százalékát. Rá jutna a kocsik szétbontása, egy alvállalkozóval végeztetett azbesztmentesítése, a végösszeszerelés és a hatósági engedélyek megszerzése. Az orosz megbízó már járt Dunakeszin, a telephelyet megfelelőnek tartotta. A két cég közötti műszaki tárgyalások november végén lezárulhatnak.
A CAF villamosok magyarországi végösszeszereléséről és üzembe helyezéséről készült megállapodás már aláírásra kész. Aláírás azonban csak akkor lesz, ha rendelkezésre áll az a mintegy egymilliárd forint hitel is, amelyből Dunakeszin elvégezhetők a teljesítéshez szükséges műszaki fejlesztések. Tíz Budapestnek szánt villamosról van szó – és opcióként még 40-ről –, vagyis a megbízás viszonylag kicsi, de általa a társaság gyakorlatot és referenciát szerez a területen.
A DJ számít a nagy befogadóképességű villamos motorvonatok összeszerelésében való részvételre is. E járművekre a MÁV-Start korábbi közlése alapján a jövő év elején írná ki a tendert, és a DJ a svájci Stadlerrel indulna konzorciumban, vagy annak alvállalkozójaként indulna az erről két hete aláírt megállapodás alapján.
A fenti nagy megbízások teljesítése 2016 végén kezdődne, tehát azok kedvező hatása is csak akkortól remélhető. A telephely folyamatos munkával való ellátását három másik szerződés szolgálná. Az első már megszületett: a DJ az év elején új szerződést kötött a MÁV-val vasúti kocsik idei fővizsgáztatására, ma pedig megkötik a 2016-os megállapodást is.
A társaság készül a Rail Cargo Hungáriának (RCH) nyújtandó tehervagonszervizre és fővizsgára is. A tesztmunka jól sikerült, ezért a járműjavító jövőre pályázna az RCH-nál kínálkozó munka egy részére. Végül ismét remél megbízást a DJ korábbi többségi tulajdonosától, a Bombardier Transportationtől is. Ez egyúttal exportja újraindulását is jelentené.
A DJ gyors fejlődését feltételező középtávú stratégia alapján az igazgató az idén közel hatmilliárd forint árbevételt és a 376 fős dolgozói állomány megtartását várja, az egyiptomi megbízás elnyerése esetén pedig az említett bővülést és nagyságrenddel nagyobb forgalmat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.