A GVH azt vizsgálta, hogy megalapozottak-e a Dante 2013 szeptemberétől induló, jelentős költségvetésű és széleskörű kampányában szereplő piacelsőségi állításai, így a „piacvezető” jelző, és a „Szabadulj meg nem használt tárgyaidtól a lehető leggyorsabban, hirdess vagy vásárolj ott, ahol a legtöbben” szlogen használata; a Dante megfelelően bizonyította-e az állításai helytállóságát a piaci viszonyokra is tekintettel.
A GVH döntése szerint a piacelsőségi állítások – a teljesen szubjektív tartalmak kivételével – kifejezetten alkalmasak a fogyasztói figyelem felkeltésére és a döntések befolyásolására. A GVH alapvetően két kérdésre kereste a választ a kereskedelmi gyakorlat értékelésekor: mMit jelent az apróhirdetési piac? mMit jelent a piacvezető pozíció az apróhirdetési piacon?
A GVH megállapította, hogy nem volt egységes módszer a piaci pozíció fogyasztói szempontú mérésére a vizsgált időszakban, és a Dante többféle tartalmat is társított és kommunikált piacelsőségéről. A piacvezető kifejezés sokféle tartalmat jelenthet az adott piacon, és még az eltérő tartalmak megjelölése, elhatárolása vagy mérése sem egységes vagy minden kétséget kizáróan egyértelmű a szakma, és még kevésbé a fogyasztók számára. A GVH úgy ítélte meg, hogy a Dante igazolatlan, így valótlan állításokat közölt az www.aprod.hu, illetve a www.olx.hu oldalak piacelsőségéről.
A GVH a Dante-ra kirótt bírság kiszabásakor alapvetően a kommunikációs költségekre alapozott. Súlyosító körülményként értékelte a GVH, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat időben elhúzódott és jelentős számú fogyasztót ért el. A GVH enyhítő körülményként vette figyelembe a Dante együttműködési szándékát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.