BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A GVH vizsgálja az RTL reklámjait

A Gazdasági Versenyhivatal az RTL reklámidő-értékesítésekor folytatott gyakorlatát vizsgálja.

Most erősítette meg a GVH, amit a Népszabadság tegnap megírt: a Gazdasági Versenyhivatal a Magyar RTL Televízió Zrt. televíziós reklámidő-értékesítésekor folytatott gyakorlatát vizsgálja idén január 1-jétől kezdődően. Az eljárás nincs összefüggésben a Vajna-csoport a TV2 feletti irányításszerzéséhez kapcsolódóan lezárult eljárással - állítja a GVH.

A GVH azzal indokolja a vizsgálatot: még 2014 végén, piaci jelzés és nyilvános információk alapján észlelték, hogy az M-RTL 2015-től csomagban, közös csatorna átlagáron (SAP+) értékesíti az RTL Klub és az RTL3 csatornákat a hirdetőknek, mindemellett pedig részesedésvállalások elfogadásához köti a kedvezőbb hirdetői pozíciót, ami alkalmas lehet arra, hogy torzítsa a versenyt az országos televíziós reklámpiacon.

A társaság fenti magatartása a GVH szerint sértheti a versenytörvény és az Európai Unió működéséről szóló szerződés gazdasági erőfölénnyel való visszaélés tilalmára vonatkozó egyes rendelkezéseit. A versenyhatóság az eljárás keretében az M-RTL televíziós reklámidő-értékesítésekor folytatott gyakorlatát vizsgálja 2015. január 1-jétől.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés elkövetésének bizonyítására irányul. A törvény szerint az eljárás lefolytatására biztosított időtartam 6 hónap, amely – az ügy bonyolultságától függően – két alkalommal, 6-6 hónappal meghosszabbítható.

A GVH jelen eljárása és a Vajna-csoport a TV2 feletti irányításszerzéséhez kapcsolódó Vj/99/2015. számú eljárás között nincs összefüggés - emelte ki a hivatal.

A Népszabadságnak nyilatkozó egyik médiaügynökség-vezető azt mondta, nem érti a GVH-vizsgálatot, hiszen az RTL nem kötötte meg a kezét, egyszerűen csak csomagban kínált kedvezőbb reklámperceket több, általa működtetett csatornára. Szerinte a versenyhivatali vizsgálat olyan, mintha azt vizsgálnák, hogy a karácsonyi akciók idején a boltok miért pakolják egy dobozba a borotvahabot és a dezodort.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.