A Budapesten ingatlant vásárlók csaknem harmada 30 és 40 év közötti volt a Duna House (DH) Barométer októberi statisztikái szerint, őket a negyvenes korosztály követte 23 százalékkal. Minden ötödik vásárló 30 évesnél fiatalabb volt. A legtöbben vállalkozóként és beosztottként dolgoznak – százból 35, illetve 31 válaszadó –, a nyugdíjasok aránya mindössze 11 százalék.
A legmagasabb összeget – átlagosan 28,7 millió forintot – a 40 és 50 közöttiek adták ki a fővárosban 75 négyzetméteres ingatlanokért. Vidéken ugyanez a korosztály költötte a legtöbbet csaknem 90 négyzetméteres ingatlanokra. Az átlagos vételár azonban kevesebb mint a fele volt a budapestinek. Minden második vásárló beosztottnak, minden ötödik vállalkozónak vallotta magát.
Míg a fővárosban a vásárlási okok toplistáját a befektetési cél vezeti az első lakás megvétele és a nagyobb ingatlanba költözés előtt, vidéken ez utóbbi áll az első helyen a befektetés és az első lakás előtt.
Igencsak átrendeződött a legkapósabb árkategóriák sorrendje is: míg Budán tavaly októberben csupán a lakások egy százaléka esett az 5–10 millió forint közötti sávba, idén már 16 százaléka. Jelentősen nőtt – 13-ról 24 százalékra – a 10 és 15 millió forint közötti ingatlanok népszerűsége, míg a 15-20 millió forint közöttieké csaknem a felére esett a 2014-eshez mérten. Kisebb mértékben ugyan, de szintén nőtt a tulajdonost cserélő
5 millió forint alatti lakások aránya Pesten, miközben az 5 és 10 millió forint közötti kategóriában több mint duplájára nőtt a tranzakciók száma. Az országos adatok szerint jelentős változás csak a legolcsóbb lakások esetében történt – ezek aránya 10 százalékról megduplázódott –, míg a 15 és 20 millió forintos vételárú ingatlanok aránya megfeleződött.
Legjobb alkupozíciója országos viszonylatban a DH elemzése szerint a családi házak potenciális vevőinek volt Pest megyében, ők 8 százalékkal is lejjebb tudták vinni a vételárat. A budapesti panelekre vágyók csak
3 százalékkal tudták csökkenteni a meghirdetett összeget.
Szeptemberhez képest veszített népszerűségéből az I., II., III., IV., V. és a VI. kerület is, a korábbiaknál többen válaszolták viszont, hogy szívesen vásárolnának a VII., VIII., XIV. vagy éppen a XX. kerületben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.