Elindult a második körös tőkeemelési folyamat a Cellum Global Zrt.-nél, a társaság 10-15 millió dollárnyi új forrásra számít – mondta el Kóka János elnök-vezérigazgató a vállalat tegnapi sajtótájékoztatóján. A cégvezető arra számít, hogy fél éven belül lezárják az újabb kört.
A tőkebevonásra a további külföldi terjeszkedés miatt van szükség, a vállalkozás ugyanis az elmúlt időszakban több megállapodást is kötött a délkelet-ázsiai régióban, és hamarosan új piacokon jelenhet meg a térségben. A vállalat idén nyáron kötött megállapodást a legnagyobb indonéziai mobilkészülék-gyártóval, az Evercoss-szal, amelynek értelmében a cég új okostelefonjaira gyárilag telepítik a Cellum mobilfizetési alkalmazását, ami évente 5-6 millió készüléket jelent. Emellett ők fejlesztették Thaiföld első, többfunkciós mobiltárcáját a Telenor leányvállalataival együttműködve.
A Cellum jelenleg is együtt dolgozik egy nagy japán bankkal egy e-kereskedelmi megoldás elindításán az ázsiai szigetországban, ami várhatóan 2016 második negyedévében történik meg. Emellett Kínában egy jelentős pénzügyi szolgáltatóval tárgyalnak a mobilfizetési rendszerük ottani bevezetésén, Indiában pedig vegyes vállalat létrehozásáról tárgyalnak egy helyi partnerrel.
A társaság kezdetben bankoknak, nagy távközlési cégeknek hozott létre egyedi mobilfizetési megoldásokat, azonban úgy döntöttek, hogy a termékstratégiát is átalakítják. Ennek megfelelően a hagyományos ügyfeleik számára egy olyan konstrukciót hoztak létre, amelyben modulokból tudják összeállítani a megfelelő, testreszabott alkalmazást. Ez a fejlesztési modell a korábbi egy évről nagyjából négy hónapra csökkentette egy-egy új applikáció létrehozásának idejét.
Emellett a kereskedők számára egy olyan egyszerű rendszert fejlesztettek ki, amelynek segítségével nagyon gyorsan és egyszerűen beépíthetik saját alkalmazásaikba a mobilfizetési funkciót.
Míg 2013-ban a Gartner adatai szerint 245 millió ember fizetett a telefonjával, addig 2017-re ez a szám várhatóan eléri a 450 milliót. A globális mobilkereskedelem értéke 2009 és 2014 között több mint tízszeresére nőtt, elérve a 360 milliárd dollárt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.