A Herbasziget olyan gyógyhatásokra vonatkozó állításokat tett és olyan egészségre gyakorolt kedvező hatásokkal népszerűsítette e termékeit, amelyek nem felelnek meg az ágazati szabályokban meghatározott reklámozási rendelkezéseknek. A jogsértésért 8 729 900 forint bírságot szabott ki a GVH. A Sextra és a Sextra Prosta étrend-kiegészítőket az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) étrend-kiegészítőként vette nyilvántartásba 2012-ben, illetve 2013-ban.
A GVH úgy ítélte meg, hogy a Herbasziget jogszerűtlenül népszerűsítette étrend-kiegészítőit több televíziós műsorban, illetve sajtóhirdetésben és a www.sextraferfiaknak.hu honlapon, valamint egyéb online hirdetéseiben 2012 szeptembere és 2014 januárja között, mert a Sextra étrend-kiegészítőnek gyógyhatást tulajdonított a jogszabályi tilalom ellenére; a Sextra és a Sextra Prosta étrend-kiegészítők általános, egészségre gyakorolt kedvező hatásairól nem az ágazati szabályoknak megfelelő, így megtévesztő állításokat tett közzé; összetevőiről megalapozatlan egészségre vonatkozó állításokat tett, figyelemmel az EFSA listán szereplő hatóanyag- és állításrendelkezésekre, és valótlanul állította, hogy azok kizárólag gyógynövényeket tartalmaznak, illetve gyógynövényekből és vitaminokból álló készítmények; teszteléséről, ellenőrzöttségéről is megtévesztő állításokat tett közzé. A GVH a Herbaszigetre kirótt bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett kommunikáció költségeire alapozott - írja a GVH közleményükben.
A GVH súlyosító körülményként értékelte többek között azt, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat időben elhúzódott, valamint egészségügyi problémával érintett fogyasztókat célzott meg, akik az átlagosnál érzékenyebbek a problémájukkal kapcsolatos kereskedelmi kommunikációra.
Enyhítő körülményként értékelte a GVH, hogy a Herbasziget megfelelőségi erőfeszítéseket tett a sajtóhirdetések ellenőrzése, jogszerűsége érdekében; számos közlése a termékek összetevőinek egészség-hatásaival kapcsolatban tartalmilag hasonló vagy azonos olyan, az EFSA listán szereplő állításokkal, amelyeknek az 1924/2006/EK rendeletnek való megfelelőségéről a Bizottság még nem hozott végleges döntést; 2014. november 17-e óta egyik étrend-kiegészítőről sem jelentetett meg a vizsgált kommunikációhoz hasonló állításokat, reklámokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.