BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csökkent a Lufthansa utasforgalma

Változó teljesítményt nyújtottak Európa fő hálózatos légitársaságai novemberben, jelentősen csökkent a Lufthansa, stagnált az Air France-KLM és nőtt az International Airlines Group (Aer Lingus, British Airways, Iberia) utasainak száma tavaly novemberhez képest - derül ki a cégek honlapján közölt utasforgalmi statisztikákból.

A német Lufthansa forgalmát elsősorban a cég történetének legnagyobb, egyhetes sztrájkja befolyásolta. Novemberben a cégcsoport 7,2 millió utast fuvarozott, 8,9 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A kapacitásokat 9,8 százalékkal csökkentették, de a járatok átlagos töltöttsége így is 0,6 százalékponttal csökkent és 75,3 százalék volt. A csökkenés csak a Lufthansa járatainál jelentkezett, a Swiss és az Austrian Airlines növelte utasai számát. Az év eddigi részében a csoport 100 millió utast szállított (+1,6 százalék), a járatok átlagos kihasználtsága fél százalékpontot javult a tavaly január-novemberi időszakhoz viszonyítva és 80,8 százalékon állt.

Az Air France-KLM működését a november 13-i párizsi merényletek befolyásolták, adataik szerint 50 millió eurós kár keletkezett és kimutathatóan csökkent az utasforgalom az események után. A hónapban a francia-holland cég járatain 5,9 millióan utaztak, 0,3 százalékkal többen, mint egy évvel korábban, a járatok töltöttsége 0,6 százalékponttal 82,4 százalék volt. A január-novemberi időszakban 2014 azonos időszakához képest 2,3 százalékkal 72,8 millióra nőtt az összesített utasforgalom, a járatok 85,3 százalékos töltöttséggel üzemeltek, ez fél százalékponttal magasabb, mint egy évvel korábban.

Az International Airlines Group (IAG) mutatta fel novemberben a legnagyobb forgalombővülést: 8,5 százalékkal 6,8 millióra növelték utasaik számát az év tizenegyedik hónapjában, és a járatok kihasználtságán is nagy mértékben, 2,2 százalékponttal javítottak, a mutató 79,3 százalékon áll. Az év eddigi részében az utasforgalom 9,7 százalékkal 81,5 millióra, a töltöttség pedig 1,2 százalékponttal 81,7 százalékra javult.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.