A Facebook Messenger alkalmazásán keresztül is lehet Uber-kocsit rendelni, igaz, egyelőre csak az Egyesült Államok néhány nagyvárosában. A két cég megállapodása szerint karácsonyig valamennyi amerikai Messenger-felhasználóra kiterjesztik a lehetőséget. Arról egyelőre nincsenek információk, hogy a világ többi pontján milyen ütemezéssel vezetik majd be az új szolgáltatást, az együttműködésről szóló blogbejegyzésben a közösségi oldal részéről annyit közöltek, hogy később további országokban is elérhető lesz, illetve új közlekedési lehetőségek is megjelennek majd.
A Facebook és az Uber közötti együttműködés egyik érdekessége, hogy a fuvarrendelő mobilalkalmazást működtető cég az eddigi gyakorlattól eltérően a Messengeren keresztül rendelőknek 20 dolláros felhasználható keretet biztosít. Az üzenetküldő alkalmazást világszerte mintegy 700 millióan használják, így az Uber számára komoly növekedési lehetőséget kínál a megegyezés. A Facebook pedig már korábban jelezte, hogy jelentősen bővíteni szeretnék a Messenger funkcióit, így például már megállapodtak a KLM légitársasággal is, és az alkalmazással a jövő év elejétől helyet lehet foglalni a cég járataira.
Az üzleti modellről nem közöltek részleteket, így azt nem lehet tudni, hogy a Facebook mekkora részesedést kap a Messengeren keresztül rendelt fuvarok díjából. Az viszont kiderült, hogy az Uber nem kizárólagos partner, így a jövőben más, az autómegosztásra épülő szolgáltatást kínáló cégek is megjelenhetnek az üzenetküldő alkalmazásban. A Techcrunch technológiai portál információi szerint az egyik első, az Uberéhez hasonló megoldást kínáló a szintén amerikai Lyft lehet, akár már jövő januártól.
A népszerű üzenetküldő alkalmazásoknál egyébként nem egyedülálló, hogy a jelentős felhasználói bázisra építve egészen új területeken megjelennek. A kínai webes óriásvállalat, a Tencent WeChat nevű applikációja például a szintén kínai Didi Kuaidival fogott össze, így azon keresztül is lehet már fuvart rendelni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.