BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

40 milliárd a Ustreamért

Révbe ért az egyik legígéretesebb hazai startup: a Ustream az IBM kebelén belül „videózik” tovább.

Az amerikai Fortune magazin közölte elsőként a hírt, hogy az IBM előrehaladott tárgyalásokat folytat a Ustream megvásárlásáról. Tegnap délután a informatikai óriás már honlapján is megerősítette, hogy megköttetett az üzlet, amelynek anyagi vonatkozásairól azonban nem adtak információt. A Fortune úgy tudja, hogy az amerikai technológiai cég mintegy 130 millió dollárnyi készpénzért (37,55 milliárd forint) venné meg a legsikeresebb hazai startupok sorában emlegetett vállalatot. A Fortune forrásai szerint emellett további munkavállalói juttatások, illetve a későbbi eredménytől függő kifizetések is elképzelhetők.

A két társaság kapcsolata nem új keletű, a magazin beszámolója alapján 2014 áprilisára nyúlik vissza. Akkor a Ustream volt az egyetlen videoszolgáltatás, amely bekerült az IBM akkor indult felhőmegoldásának piacterébe. Még ugyanabban az évben bejelentették, hogy a magyar gyökerű cég technológiáját használják az IBM nyílt, felhőalapú fejlesztőplatformjába, a Bluemixbe. A cég mintegy 80 millió felhasználó – köztük a Nasa, a Samsung, a Facebook, a Nike és a The Discovery Channel - számára szolgáltat élő vagy on-demand videótartalmat.

A Ustreamet 2007-ben hozta létre Fehér Gyula, Brad Hunstable és John Ham, a cég eddig mintegy 50 millió dollárnyi tőkét vonzott, igaz, az utolsó befektetési kör 2011-ben történt. A múlt év második felében már híre ment, hogy a társaság újabb tőkebevonásra készül a fejlődés felpörgetésére. A Ustream egy bárki által elérhető élő videoplatform, amely lehetővé teszi az élmények megosztását, élő közvetítését. Bár már három kontinensen vannak irodái a cégnek, központja Budapesten van, itt végzik a termékfejlesztést, innen történik az üzemeltetés.

Az eddig ismert tények alapján az IBM–Ustream-ügylet lett az egyik legnagyobb értékű felvásárlás, amely hazai technológiai céget érintett. A múlt év tavaszán az amerikai Hortonworks vette meg a SequenceIQ nevű magyar vállalatot, becslések szerint 10 millió dollár körüli összegért. Szintén tavaly áprilisban az AutoHop közösségi autóscégért fizetett mintegy 600 millió forintot a francia BlaBlaCar. A FoodPanda 2014 végén vette meg a Netpincért, míg annak az évnek az elején a Mysis szerezte meg az IND-t, ami szintén sokmilliárd forintos üzlet lehetett.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.