Az amerikai Fortune magazin közölte elsőként a hírt, hogy az IBM előrehaladott tárgyalásokat folytat a Ustream megvásárlásáról. Tegnap délután a informatikai óriás már honlapján is megerősítette, hogy megköttetett az üzlet, amelynek anyagi vonatkozásairól azonban nem adtak információt. A Fortune úgy tudja, hogy az amerikai technológiai cég mintegy 130 millió dollárnyi készpénzért (37,55 milliárd forint) venné meg a legsikeresebb hazai startupok sorában emlegetett vállalatot. A Fortune forrásai szerint emellett további munkavállalói juttatások, illetve a későbbi eredménytől függő kifizetések is elképzelhetők.
A két társaság kapcsolata nem új keletű, a magazin beszámolója alapján 2014 áprilisára nyúlik vissza. Akkor a Ustream volt az egyetlen videoszolgáltatás, amely bekerült az IBM akkor indult felhőmegoldásának piacterébe. Még ugyanabban az évben bejelentették, hogy a magyar gyökerű cég technológiáját használják az IBM nyílt, felhőalapú fejlesztőplatformjába, a Bluemixbe. A cég mintegy 80 millió felhasználó – köztük a Nasa, a Samsung, a Facebook, a Nike és a The Discovery Channel - számára szolgáltat élő vagy on-demand videótartalmat.
A Ustreamet 2007-ben hozta létre Fehér Gyula, Brad Hunstable és John Ham, a cég eddig mintegy 50 millió dollárnyi tőkét vonzott, igaz, az utolsó befektetési kör 2011-ben történt. A múlt év második felében már híre ment, hogy a társaság újabb tőkebevonásra készül a fejlődés felpörgetésére. A Ustream egy bárki által elérhető élő videoplatform, amely lehetővé teszi az élmények megosztását, élő közvetítését. Bár már három kontinensen vannak irodái a cégnek, központja Budapesten van, itt végzik a termékfejlesztést, innen történik az üzemeltetés.
Az eddig ismert tények alapján az IBM–Ustream-ügylet lett az egyik legnagyobb értékű felvásárlás, amely hazai technológiai céget érintett. A múlt év tavaszán az amerikai Hortonworks vette meg a SequenceIQ nevű magyar vállalatot, becslések szerint 10 millió dollár körüli összegért. Szintén tavaly áprilisban az AutoHop közösségi autóscégért fizetett mintegy 600 millió forintot a francia BlaBlaCar. A FoodPanda 2014 végén vette meg a Netpincért, míg annak az évnek az elején a Mysis szerezte meg az IND-t, ami szintén sokmilliárd forintos üzlet lehetett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.