BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elszámította magát a Hyundai-Kia

A Hyundai-Kia-csoport hosszú évek óta először lőtt mellé autóértékesítési terveinek kidolgozásakor. A világ ötödik legnagyobb gyártója 2015-ben a várt 8,2 millió helyett csak 8 millió járművet adott el, döntően rajta kívülálló tényezők miatt. A dél-koreaiak legfontosabb piacukon, Kínában csúsztak el, de máris korrigálnának, és 1,6 százalékos növekedéssel el akarják érni a 8,13 milliós volument. A Marketwatch emlékeztet arra, hogy a Hyundai-Kia nem ilyen tempóhoz szokott: az utóbbi években rendszeresen két számjegyű bővülést ért el, 2010-et például 24 százalékos plusszal zárta az okos marketingnek, a gyenge wonnak és a divatos modelleknek köszönhetően. A won mostani erősödése nem segítette a tengerentúli exportot, a jen gyengülése pedig a Toyota malmára hajtotta a vizet.

Elemzők szerint a dél-koreaiak az idén profitálhatnak a kisautók kínai adócsökkentéséből, ám nagy piacaikon, így Brazíliában és Oroszországban újabb visszaesésre kell felkészülniük. Sokat várnak Genesis nevű luxusmárkájuktól, amelynek piaci bevezetéséhez a Lamborghini volt igazgatóját, Manfred Fitzgeraldot szerződtették.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.