Egy most életbe lépett rendelkezéseknek köszönhetően megnyílhat az út a gázüzemű autózás gyorsabb elterjedése előtt Magyarországon – hívta fel a figyelmet Domanovszky Henrik, a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) elnöke.
A rendelet egyik legfontosabb újdonsága, hogy a CNG (sűrített földgáz) üzemű járművek gázrendszerének időszakos kötelező felülvizsgálatát 4 évben határozza meg, emellett megszünteti a töltőberendezésekre és a járművek gáztartályaira vonatkozó, korábban érvényben lévő indokolatlanul kötelező szétszerelést. Egy másik rendelet pedig lehetővé teszi, hogy a jövőben önkiszolgáló CNG-töltőállomások épülhessenek. „Ez egy nagyon fontos változás, hiszen a járművek töltése a jövőben kiszolgáló személyzet nélkül is történhet, így a töltőállomás tulajdonosoknak csökkenhet a fenntartási költségük. Szakképzett üzemeltető alkalmazottakra azonban továbbra is szükség lesz” – tette hozzá Domanovszky Henrik.
Az új szabályozásnak köszönhetően csökkenhetnek a gázközlekedésre rakodó költségek mind a töltőinfrastruktúra kialakítása, mind pedig a járművek kötelező vizsgáztatása terén. Ennek köszönhetően még ennél is vonzóbbá válhat a hazai autósok számára a sűrített földgázzal történő közlekedés. Magyarországon jelenleg 8 nyilvános CNG-töltőállomás üzemel, de az MGKKE arra számít, hogy 2016-ban a töltőpontok száma akár meg is duplázódhat, 2017-ben pedig akár további 50 töltőállomás is megjelenhet az autósok számára.
A gázüzemű járművek kedvező áron beszerezhető alternatívát jelentenek, ráadásul az üzemanyaguk is lényegesen olcsóbbá vált 2015 őszén, amikor a Főgáz CNG Kft a budapesti töltőállomásain 345 forintra csökkentette a kilogrammonkénti árát. Ez megfelel 230 forintos benzin liter árának.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.