Az elmúlt időben sok változás történt a közmédiában a működési hatékonyság javítása érdekében, de a folyamat még nem ért véget - mondta Vaszily Miklós, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) megbízott vezérigazgatója az MTI-nek adott interjújában.
A megbízott vezérigazgató szerint tartalmi szempontból is látványos változások történtek a közmédiában az elmúlt időben, emellett a háttérben is vannak változások, például az MTVA szervezeti működésében és sok beszállítói szerződés újratárgyalásában.
Vaszily Miklós a csoportos létszámleépítéssel kapcsolatban úgy fogalmazott: erre azért volt szükség, mert rendkívül nagy a személyügyi költsége a vállalatnak, évente 15-16 milliárd forintot költenek a több mint 2200 dolgozóra. A létszámcsökkentés részben leépítést jelent, részben egyes tevékenységek kiszervezéséből adódik - mondta.
Arról is beszélt, hogy az MTVA évi 80 milliárdos működési költségébe a piaci bevételek is beleszámítanak, a cég az állami költségvetésből 69,7 milliárd forintot kap, miközben több mint 37 milliárdot - különböző formában - vissza is fizet az állami költségvetésnek, illetve az állami szektornak. A költségvetési támogatás összege egyébként nemzetközi összehasonlításban átlagosnak tekinthető, több régióbeli ország ennél lényegesen többet költ a közmédia finanszírozására - emelte ki.
Vaszily Miklós a tavaly elindult két új tévécsatorna működését értékelve azt mondta: az M1 "az indulás nehézségeit követően" ősztől kimagasló nézettségi adatokat ér el a hírcsatorna műfajában. Az M4 sportcsatorna indulásától kezdve nagyon erős nézettségi számokat hozott a kategóriájában. Az utóbbi időben kicsit megtorpantak, ezért innovációra, fejlesztésekre is szükség lesz. A cél az, hogy az idei évben, amikor több kiemelkedő nemzetközi sportesemény lesz, újabb sikerszéria induljon és egy dinamikus, szakmailag kikezdhetetlen, ugyanakkor szórakoztató és "jókedvű" csatorna legyen az M4 Sport - jelentette ki.
A rádiókkal kapcsolatban közölte: a teljes piacon 30-35 százalék közötti a közmédia adóinak hallgatottsága, a Kossuth rádiót naponta másfél-két millióan, a Petőfit napi 800-900 ezren hallgatják, utóbbi hallgatottságát tartósan egymillió fölé akarják emelni. Emellett fontos feladat az online stratégia újragondolása is, mert az utóbbi időben elmaradtak a fejlesztések ezen a területen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.