Az elektromos luxusautók piacát uraló Tesla babérjaira tör a Mercedes, a tervek szerint négy modelljének sorozatgyártását kezdi meg 2018-ban. A UK Car Magazine értesülései szerint a németek jól állnak a 3 milliárd euró költségvetésű fejlesztési programmal, egy évvel előbbre is hozták az indulást. Minden modelljük egy alapra épül, mindegyiknek lesz összkerék-meghajtású változata is.
A stuttgartiak első elektromos autója egy szedán lesz, amelyet a Tesla Model S közvetlen versenytársának szánnak, méretét a Mercedes C-Class és az E-Class közé lövik be. Utána jönnek ki a középkategóriás városi terepjáróval (SUV), amely az ősszel piacra dobott Tesla Model X riválisa lehet. Később egy nagyméretű SUV-val és egy S-Class kategóriájú csúcsmodellel is előlépnek.
Vezetési élmény terén sok különbséget nem ígér az amerikai–német párharc, amelynek nyertesét az ár mellett alapvetően az dönti el majd, milyen messzire lehet eljutni az akkumulátorok egyszeri feltöltésével. Egy Tesla most optimális esetben 470 kilométert tud megtenni, a Mercedesnél az 500-as lélektani határt célozták meg, hasonlóképpen a Mission E modelljét 2019-re ígérő Porschéhez vagy az Q6 e-tron városi terepjárón dolgozó Audihoz. A brit lap szerint 140 ezer dollárért kínálják majd az első elektronikus Mercedes szedánt, és évi 20 ezres eladással számolnak. A rivális Model S 70 ezer dollárról indul, nem beszélve arról, hogy 2017-re ígéri a Tesla a 35 ezer dollárba, azaz tízmillió forintba kerülő Model 3-ast.
Addig is a Tesla hozza a tervet, tavaly 580 eladott autóval teljesítette túl az elvárt 50 ezret (2014-ben még csak 31 655 járművet gyártott). A negyedik negyedévben 17 400 autót készített, ami rekordnak számít, bár aligha lesz hosszú életű, hisz ősszel a hollandiai Tilburgban avatott gyárat, és a kínai üzem is meglesz 2018-ig. Újabb helyszíneket is keresnek, Magyarország is szóba került tavaly.
Újabb kilövésre kész a Falcon
Ismét repülhet az a Falcon hordozórakéta, amely karácsony előtt a Space X eszközei közül elsőként tért vissza az űrből úgy, hogy sértetlenül landolt Cape Canaveralban – ezt Elon Musk, a gyártó Space X és a Tesla alapítója jelentette be a Twitteren. A Falcon 9-esről Musk a sikeres leszállás után azt mondta, hogy muzeális értéket képvisel, és legfeljebb tesztcélokra használják majd. Bár a Falcon 9-es a vizsgálatok alapján hibátlannak bizonyult, sokak szerint Musk túl nagy kockázatot vállalna egy esetleges újabb fellövéssel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.