BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nincs többé vezérműtengely

A svéd Koenigsegg manufaktúránál előszeretettel szakítanak a hagyományokkal: nemrég egy olyan szuperautót mutattak be, amelyből kihagyták a váltót, most pedig bejelentették, hogy lényegében készen vannak a vezérműtengelyt nélkülöző négyütemű motorral.

A Freevalve nevű cégen belül foglalkoznak ennek a technológiának a fejlesztésével, ami elektronikával felügyelt és szabályozott, pneumatikus módon vezérelt szelepeket jelent. A technológia előnye, hogy olyan sokáig és olyan nagy mértékben van nyitva a szelep, amit az aktuális üzemállapot megkövetel, ráadásként megspórolják a teljes vezérlést a motoron, ami még egyszer javítja a hatékonyságot a kisebb belső veszteség által. Az igazi nagy előnye ennek a megoldásnak, hogy a közvetlen befecskendezés esetén a hengerlekapcsolás egyszerű szoftverfunkció.

Egy hagyományos, nem változó szelepvezérlésű négyütemű benzinmotorhoz képest 30 százalékkal magasabb nyomatékot és 30 százalékkal jobb hatékonyságot ígér a Freevalve technológia, ráadásul a tökéletesebb égés következtében a károsanyag-kibocsátás is csökkenhet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.