BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezerdolláros sorszám a Teslától

Új modell, százezerhez közelítő gyártókapacitás és szerény nyereség ígéretével tartja a lelket a befektetőkben Elon Musk, a Tesla vezére.

Ezerdolláros beugrót kér a Tesla a „fapados” elektromos autója megrendelőitől – derül ki Elon Musk alapító-vezérigazgató Twitter-üzenetéből. Az előrendeléseket és az előlegeket március 31-én, a szedán hivatalos bemutatóján kezdik felvenni, az első Model 3-asokat viszont jó esetben 2017 végétől szállítják, elérhető, 35 ezer dolláros áron (a kedvezményekkel együtt ez 25 ezer is lehet). Az online foglalás április 1-jén indul. A Tesla kínálatában lévő Model S-szel és Model X-szel szemben a tömeggyártásra szánt Model 3-nál nem lesz limitált sorozat, és nem juthat előnyhöz az sem, aki magasabb előleget ad, vagy az egész autó árát előre kifizetné. A Model 3 feleannyiba kerül majd, mint a Model S, és az előleg is csekélység a többi típus 4000 dollárról induló letétjéhez képest. Magáról az autóról egyelőre annyit tudni, hogy 20 százalékkal lesz kisebb a Model S-nél, egy feltöltéssel minimum 320 kilométert tud majd megtenni, és a cég a BMW 3-as, illetve az idén kijövő Chevy Bolt versenytársául szánja – írja a Forbes.

A Tesla vevői már megszokhatták, hogy a cégnek nem erőssége a határidők betartása. Minden modell sorozatgyártása igen sokat késett, hol a beszállítókkal, hol a kapacitásokkal volt probléma. A költségek megszaladása is mindennapos, ez történt most is: a decemberrel zárult negyedévről váratlanul nagy, 320 millió dolláros veszteséget jelentettek, amit az új modellek fejlesztési költségeivel magyaráztak (egy évvel korábban 107,7 millió dolláros mínuszban zártak). Elon Musk szerint túl sok nagy ötletet próbálnak egyszerre sikerre vinni, ami néha gondokat okoz.

Elismerte, hogy a Model X gyártásánál túlbecsülték a lehetőségeiket, de ezen már túlvannak, és jönnek az eredmények. A negyedéves árbevétel például a Model S gyártásának felfutásával 27 százalékkal, 1,21 milliárd dollárra nőtt. A Teslával szembeni befektetői türelem – elsősorban Elon Musk személyének köszönhetően – végtelennek tűnik, bár egyre többen aggódnak a működési költségek miatt. Ezúttal 479 millió dollárt költöttek el, 42 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A legújabb ígéretek szerint 2016 végén már ki tudnak mutatni nyereséget, a gyártást ugyanis a tavalyi 50 580 kocsiról 80-90 ezresre fejlesztik fel. Musk azt nem tudta megmondani, hogy ez hogyan oszlik majd meg a két modell között, de az igényeknek rugalmasan, a termelés átcsoportosításával eleget tudnak majd tenni. Rugalmasságra a befektetőknek is szükségük lesz, hiszen a Tesla papírjai idén már 40 százalékot veszítettek értékükből.

Színre lép az Opel is

Ampera-e néven fut majd az Opel elektromos meghajtású autója, amelynek sorozatgyártását 2017-re ígérte az anyacég, a General Motors. Az ötszemélyes autó az Amerikában készülő Chevrolet Bolt ikertestvére lesz, emelt hatótávolsággal és elérhető áron kínálják majd – idézi Mary Barra vezérigazgatót a BBC. Az Ampera-e várhatóan helykínálatban is felülmúlja riválisait.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.