Személyesen Justin Trudeau kanadai miniszterelnök támogatását kérte a Montrealban és Torontóban több mint 3 ezer főt alkalmazó Ubisoft számítógépes játékgyártó ahhoz, hogy megakadályozza a Vivendi ellenséges felvásárlási akcióját. A The Globe and Mail emlékeztet arra, hogy a franciáknak már van egy 15 százalékos pakettje a Ubisoftban, és éppen most tettek ajánlatot a 2000-ben alapított, mobileszközökön futó játékokat fejlesztő Gameloftra. Érdekesség, hogy utóbbit a cég egyik társalapítója, Michel Guillemot irányítja, míg a Ubisoftot testvére, Yves menedzseli az öt Guillemot testvér közül.
A Vivendi visszatérése a játékprogramok piacára annyiból meglepő lehet, hogy a cég korábban felvásárolta, majd 2013-ban eladta az Activison Blizzardot, amely a Microsoft és az Electronic Arts mellett a harmadik legnagyobb globális szereplő, a Call of Duty és a Warcraft sorozatok gazdája. A franciák azonban szokatlanul heves ellenállásba ütköznek: a Ubisoft személyesen Trudeau és a kanadai befektetők védelmét kérte a Vivendi kikosarazásához. A kormányfő demonstratív látogatást is tett a cégnél, és zárt ajtók mögött tárgyalt annak vezetőivel.
A Gameloft eközben egyhangú döntéssel visszadobta a Vivendi felvásárlási ajánlatát, amely a céget 70 millióval jelenlegi, 585 millió eurós piaci értéke alatt szerette volna megszerezni. „A Vivendi felvásárlási ajánlata nélkülöz minden üzleti logikát, nem veszi tekintetbe se a cég valós értékét, se a fejlődési kilátásait, de még költségmegtakarítást sem eredményez” – érvelt közleményében a Gameloft. Eközben a Vivendi szorgosan vásárolgatja a piacon a Gameloft részvényeit, 30 százalék fölötti részesedést megcélozva. Hasonlóan tesz a Guillemot család, amely már 20 százalék fölött jár, s már begyűjtötte a szavazó részvények 30 százalékát. A csata a tőzsdén és a színfalak mögött zajlik, de Vincent Bollore Vivendi-főnök eltökéltségét ismerve könnyen lehet, hogy háborúvá terebélyesedik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.