Talán még a Toyota sem számított rá, hogy lexusos nemzet leszünk, a prémiummárka piaci részesedése nálunk a harmadik legnagyobb Európában! Annyira szeretjük, hogy az új RX-ből néhány hónap alatt már 52 darab fogyott mindenféle reklámkampány nélkül. Vevőköre jellemzően hűséges, bizalommal vált az új modellekre, ami japán szemlélet szerint azt jelenti, nem ülhetünk a babérjainkon. A negyedik generáció nem készült nagyobb újdonsággal, inkább a korábbit fejlesztették, tökéletesítették tovább. A Lexus mára elfogadta, hogy nem győzheti le német konkurenseit, azóta saját útját járva próbálja elcsábítani a nyugalomra vágyókat. Ehhez persze nem árt egy kis feltűnés. Origamiszerű formaterve az NX-szel debütált, az RX nagyobb karosszériája még alkalmasabb is a művészkedésre. Vékony a határ a bazári és a lenyűgöző között, de az RX élőben inkább vonzza, mintsem taszítja a tekintetet. Agresszív hűtőrácsa, lebegő C oszlopa, oldalsó törésvonalai felismerhetővé teszik, és gondoskodnak róla, hogy ne felejtsük el többé.
Ennek ellenére még mindig jobb érzés odabent lenni. Műszerfalán megismétlődnek a kívül látott, l’art pour l’art stíluselemek, most nem a praktikum, hanem az egyediség volt fontos, ami a prémiumkategóriában nem utolsó szempont. Kicsit keszekusza, de kifinomult a belső, a bőröktől a tetőkárpitig bármihez érünk, egy másik dimenzióban érezzük magunkat. Manapság, amikor már a kisautókban is elérhető csaknem minden friss fejlesztésű kényelmi és biztonsági extra, ilyen apróságok segítenek különbözni a többiektől. Ezt támogatják méretei is, mert nem lőttek túl a célon, visszafogottabb, mint a Volvo XC90-es vagy az Audi Q7-es. Sajnos ez nem látszik meg a súlyán! Bármelyiket választjuk, két tonna körüli tömeggel számolhatunk.
Hasznára válik védjegynek számító hibrid rendszere is, melyet ismét V6-os benzinmotorral társítottak, az új RX igazi újdonsága mégis a 2,0 literes, négyhengeres, turbós benzinmotorja. Ilyesmitől eddig igyekeztek távol tartani magukat, de nem meglepő, hogy ezt a feladatot is becsülettel végezték el. Az újdonsült alapkivitel a nyugodt, relaxáló utazásra vágyóknak, nem a kanyarvadászoknak szól, kormányát hevesen kell tekerni szerpentinen, hatfokozatú automatikus váltója is nyúlós a dinamikus haladáshoz. Bár sem terhelésváltásnál, sem fékezésnél nem okoz zavart a tömege, pár száz kiló mínusszal biztosan élénkebb lenne a viselkedése. Jól hangszigetelt utasterében a 15 hangszórós Mark Levinson csúcshifit hallgatva mindez annyira nem is hiányzik, komfortos futóműve és puha ülése az őszes halántékú úriemberek álma. Utóbbi hiányában mi az
F Sport csomagos hibridet kedveltük meg jobban. Még a szokást igénylő CVT-váltóval is összhangban van három motorja, nem csak ülése kagylósabb, közvetlenebb a kormányzása, szépen rajzolja az íveket, adaptív futóműve, aktív kanyarstabilizátora elemében van. Kisebb nyomatéka ellenére rugalmasabb, Sport+ üzemmódban megközelíti a német versenytársak elsöprő könnyedségét. Minden esélyünk megvan rá, hogy felzárkózzunk az európai második helyre, ugyanis az RX legjobb tudását legfőbb konkurenseinél akár milliókkal kedvezőbb áron nyújtja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.