BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Súlyos egyéniség

Nem az európai vetélytársakat másolja a japán márka, hanem a saját útját járja. Továbbra is a hibridben bíznak, de van egy új, könnyített kiadású 2,0 literes turbós alapmotorjuk is.

Talán még a Toyota sem számított rá, hogy lexusos nemzet leszünk, a prémiummárka piaci részesedése nálunk a harmadik legnagyobb Euró­pában! Annyira szeretjük, hogy az új RX-ből néhány hónap alatt már 52 darab fogyott mindenféle reklámkampány nélkül. Vevőköre jellemzően hűséges, bizalommal vált az új modellekre, ami japán szemlélet szerint azt jelenti, nem ülhetünk a babérjainkon. A negyedik generáció nem készült nagyobb újdonsággal, inkább a korábbit fejlesztették, tökéletesítették tovább. A Lexus mára elfogadta, hogy nem győzheti le német konkurenseit, azóta saját útját járva próbálja elcsábítani a nyugalomra vágyókat. Ehhez persze nem árt egy kis feltűnés. Origamiszerű formaterve az NX-szel debütált, az RX nagyobb karosszériája még alkalmasabb is a művészkedésre. Vékony a határ a bazári és a lenyűgöző között, de az RX élőben inkább vonzza, mintsem taszítja a tekintetet. Agresszív hűtőrácsa, lebegő C oszlopa, oldalsó törésvonalai felismerhetővé teszik, és gondoskodnak róla, hogy ne felejtsük el többé.

Ennek ellenére még mindig jobb érzés odabent lenni. Műszerfalán megismétlődnek a kívül látott, l’art pour l’art stíluselemek, most nem a praktikum, hanem az egyediség volt fontos, ami a prémiumkategóriában nem utolsó szempont. Kicsit keszekusza, de kifinomult a belső, a bőröktől a tetőkárpitig bármihez érünk, egy másik dimenzióban érezzük magunkat. Manapság, amikor már a kisautókban is elérhető csaknem minden friss fejlesztésű kényelmi és biztonsági extra, ilyen apróságok segítenek különbözni a többiektől. Ezt támogatják méretei is, mert nem lőttek túl a célon, visszafogottabb, mint a Volvo XC90-es vagy az Audi Q7-es. Sajnos ez nem látszik meg a súlyán! Bármelyiket választjuk, két tonna körüli tömeggel számolhatunk.

Hasznára válik védjegynek számító hibrid rendszere is, melyet ismét V6-os benzinmotorral társítottak, az új RX igazi újdonsága mégis a 2,0 literes, négyhengeres, turbós benzinmotorja. Ilyesmitől eddig igyekeztek távol tartani magukat, de nem meglepő, hogy ezt a feladatot is becsülettel végezték el. Az újdonsült alapkivitel a nyugodt, relaxáló utazásra vágyóknak, nem a kanyarvadászoknak szól, kormányát hevesen kell tekerni szerpentinen, hatfokozatú automatikus váltója is nyúlós a dinamikus haladáshoz. Bár sem terhelésváltásnál, sem fékezésnél nem okoz zavart a tömege, pár száz kiló mínusszal biztosan élénkebb lenne a viselkedése. Jól hangszigetelt utasterében a 15 hangszórós Mark Levinson csúcshifit hallgatva mindez annyira nem is hiányzik, komfortos futóműve és puha ülése az őszes halántékú úriemberek álma. Utóbbi hiányában mi az
F Sport csomagos hibridet kedveltük meg jobban. Még a szokást igénylő CVT-váltóval is összhangban van három motorja, nem csak ülése kagylósabb, közvetlenebb a kormányzása, szépen rajzolja az íveket, adaptív futóműve, aktív kanyarstabilizátora elemében van. Kisebb nyomatéka ellenére rugalmasabb, Sport+ üzemmódban megközelíti a német versenytársak elsöprő könnyedségét. Minden esélyünk megvan rá, hogy felzárkózzunk az európai második helyre, ugyanis az RX legjobb tudását legfőbb konkurenseinél akár milliókkal kedvezőbb áron nyújtja.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.