Az európai autóipar lenne a legnagyobb vesztese a schengeni rendszer felbomlásának, hiszen például kiszámíthatatlanok lennének a szállítások - mondta Szijjártó Péter, a külgazdaságért felelő miniszter a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) járműipari konferenciáján. Épp ezért Magyarország a schengeni rendszer fenntartását szorgalmazza – tett hozzá Szijjártó, aki azt is elmondta, hogy tavaly az előző évhez képest 17,6 százalékkal nőtt a járműgyártás teljesítménye, ami így elérte a 7833,3 milliárd forintot. A miniszter szerint az idén nehezebb lesz, többet kell dolgozni a befektetések megnyeréséért, ráadásul egyre több versenytárssal kell megküzdenie Magyarországnak – tette hozzá Szijjártó.
Az elmúlt két évben a HIPA által kezelt projektek több mint fele a járműiparhoz kapcsolódott, és a 1,6 milliárd euró értékű beruházás valósult meg, és a cégek nyolcezer munkahelyet teremtettek. A most futó 169 projekt közül pedig negyven köthető a járműiparhoz. Ha valamennyi a most ismert paraméterekkel valósul meg, úgy a beruházások által összesen szintén nyolcezer munkahely létesül – mondta Ésik Róbert, a HIPA elnöke, aki szerint minden együtt van ahhoz, hogy a járműipar továbbra is a magyar gazdaság motorja legyen.
Az Audi folytatni kívánja a tavalyi sikereket – mondta Peter Kössler, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke. A győri gyárban 2015-ben először készült évi kétmilliónál több motor, miközben több mint 160 ezer autó gördült le a gyártósorokról, ami 18,5 százalékos növekedés 2014-hez képest. Ennél is jobban növekedett a Magyar Suzuki Zrt. termelése. Esztergomban ugyanis 28 százalékkal több, 185 ezer új személyautót gyártottak, a siker főleg a Viterának köszönhető – mondta Urbán László, a cég vezérigazgató-helyettese. A modellt mintegy kilencven országban értékesítik. A Magyar Suzuki elmúlt 25 éve alatt egyébként összesen több mint hárommillió autót gyártott. A kecskeméti Mercedesnél pedig idén februárban készült el az ötszázezredik autó – mondta Christian Wolf, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetésének elnöke, aki azt is hozzátette, hogy a cégnél tavaly beállt az évi 180 ezer autó gyártása, ahol felkészülnek a kompakt autók újabb generációjának gyártására is. Az Opel szentgotthárdi gyárában tavaly készült el a nyolcmilliomodik motor – mondta Grzegorz Buchal, az Opel Szentgotthárd Kft. ügyvezetője, aki azt is elmondta, hogy idén tovább növelik a gyártott darabszámot, és terveik szerint hatszáz ezer motor készül majd az Opel-üzemben.
Az egyik legnagyobb, Magyarországon hét telephelyen több mint hatezer főt foglalkoztató járműipari beszállító, a Continental a tavalyi 43,3 millió euró után idén ötven millió eurós beruházást tervez – mondta Rába Dániel, a Continental Magyarországért felelős igazgatója. A Continental tavalyi magyarországi bevétele 1,19 milliárd euró volt, ami 16 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A Magyarországon 12 ezer főt foglalkoztató Robert Bosch Kft. ügyvezetője, Javier González Pareja is további létszám bővítést és újabb beruházásokat ígért. A hét magyarországi gyárral rendelkező cég hamarosan egy 32 milliárd forintos - K+F-re fókuszáló - befektetését fejez be Budapesten, miközben egyebek között tavaly 9,3 milliárd forintból bővítette miskolci üzemét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.