BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az autóipar bukna legtöbbet Schengen összeomlásán

Az európai autóipar lenne a legnagyobb vesztese a schengeni rendszer felbomlásának - véli Szijjártó Péter.

Az európai autóipar lenne a legnagyobb vesztese a schengeni rendszer felbomlásának, hiszen például kiszámíthatatlanok lennének a szállítások - mondta Szijjártó Péter, a külgazdaságért felelő miniszter a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) járműipari konferenciáján. Épp ezért Magyarország a schengeni rendszer fenntartását szorgalmazza – tett hozzá Szijjártó, aki azt is elmondta, hogy tavaly az előző évhez képest 17,6 százalékkal nőtt a járműgyártás teljesítménye, ami így elérte a 7833,3 milliárd forintot. A miniszter szerint az idén nehezebb lesz, többet kell dolgozni a befektetések megnyeréséért, ráadásul egyre több versenytárssal kell megküzdenie Magyarországnak – tette hozzá Szijjártó.

Az elmúlt két évben a HIPA által kezelt projektek több mint fele a járműiparhoz kapcsolódott, és a 1,6 milliárd euró értékű beruházás valósult meg, és a cégek nyolcezer munkahelyet teremtettek. A most futó 169 projekt közül pedig negyven köthető a járműiparhoz. Ha valamennyi a most ismert paraméterekkel valósul meg, úgy a beruházások által összesen szintén nyolcezer munkahely létesül – mondta Ésik Róbert, a HIPA elnöke, aki szerint minden együtt van ahhoz, hogy a járműipar továbbra is a magyar gazdaság motorja legyen.

Az Audi folytatni kívánja a tavalyi sikereket – mondta Peter Kössler, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke. A győri gyárban 2015-ben először készült évi kétmilliónál több motor, miközben több mint 160 ezer autó gördült le a gyártósorokról, ami 18,5 százalékos növekedés 2014-hez képest. Ennél is jobban növekedett a Magyar Suzuki Zrt. termelése. Esztergomban ugyanis 28 százalékkal több, 185 ezer új személyautót gyártottak, a siker főleg a Viterának köszönhető – mondta Urbán László, a cég vezérigazgató-helyettese. A modellt mintegy kilencven országban értékesítik. A Magyar Suzuki elmúlt 25 éve alatt egyébként összesen több mint hárommillió autót gyártott. A kecskeméti Mercedesnél pedig idén februárban készült el az ötszázezredik autó – mondta Christian Wolf, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetésének elnöke, aki azt is hozzátette, hogy a cégnél tavaly beállt az évi 180 ezer autó gyártása, ahol felkészülnek a kompakt autók újabb generációjának gyártására is. Az Opel szentgotthárdi gyárában tavaly készült el  a nyolcmilliomodik motor – mondta Grzegorz Buchal, az Opel Szentgotthárd Kft. ügyvezetője, aki azt is elmondta, hogy idén tovább növelik a gyártott darabszámot, és terveik szerint hatszáz ezer motor készül majd az Opel-üzemben.

Az egyik legnagyobb, Magyarországon hét telephelyen több mint hatezer főt foglalkoztató járműipari beszállító, a Continental a tavalyi 43,3 millió euró után idén ötven millió eurós beruházást tervez – mondta Rába Dániel, a Continental Magyarországért felelős igazgatója. A Continental tavalyi magyarországi bevétele 1,19 milliárd euró volt, ami 16 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A Magyarországon 12 ezer főt foglalkoztató Robert Bosch Kft. ügyvezetője, Javier González Pareja is további létszám bővítést és újabb beruházásokat ígért. A hét magyarországi gyárral rendelkező cég hamarosan egy 32 milliárd forintos - K+F-re fókuszáló - befektetését fejez be Budapesten, miközben egyebek között  tavaly 9,3 milliárd forintból bővítette miskolci üzemét.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.