Emelt ajánlatán a Marriott International, így már anyagi akadályai nincsenek annak, hogy egyesüljön a Starwood Hotels and Resortsszal, létrehozva ezzel a világ legnagyobb szállodaláncát. A többi között a Sheraton és a Westin hálózatot üzemeltető Starwoodért novemberben részvényenként 72,08 dollárt, összesen 12,2 milliárd dollárt ajánlott a Marriott. Hétfői bejelentésük szerint 13,6 milliárd dollárra, azaz részvényenként 79,53 dollárra emelték a vételárat, s ezt már elfogadták a Starwoodnál. Szükség is volt az ajánlat kiigazítására, ugyanis a kínai Anbang biztosítócsoport vezette konzorcium is beszállt a licitbe, papíronként 78 dollárt, összesen 13,16 milliárdot kínálva a láncért.
A Ritz-Carlton luxushotellánc tulajdonosaként is ismert Marriott ajánlata értelmében a Starwood tulajdonosai a részvényenkénti 21 dollár készpénz mellé Marriott-részvényt is kapnak: 10 Starwood-papírjukért cserébe 8 Marriott jár nekik. Az említett ajánlat egyébként a szállodaláncra vonatkozik, de a Starwood részvényesei a cég szabadidős és timesharing üzletágának, az ILG-nek a folyamatban lévő kiszervezéséből is pénzt látnak majd.
A New York-i tőzsdenyitást 82,72 dolláron várta a Starwood árfolyama, míg a Marriott kurzusa 72 dollárnál járt. Az üzlet meghiúsulása esetén a Starwood az eredetinél 50 millióval magasabb, 450 milliós fájdalomdíjat lenne köteles kifizetni a Marriottnak.
A Reuters a Starwood elnökét, Bruce Duncant idézi, aki elégedetten nyugtázta, hogy a Marriott felismerte és megfizeti azt az értéket, amelyet a cége bevisz a fúzióba. Az egyesülés a két vállalat párhuzamos működtetésének felszámolása révén évi negyedmillió dolláros megtakarítást hoz üzemi szinten, már 2018-tól. Korábban a szinergiahatást 200 milliósra becsülték. Arne Sorenson, a Marriott elnök-vezérigazgatója szerint az elmúlt öt hónapban áttekintették azokat a pontokat is, ahol a versenyhatóságok feltételeket szabhatnak a fúzió engedélyezéséhez, csakúgy, mint a közös fejlesztési lehetőségeket. Túlzott piaci koncentráció az Egyesült Államok és Kanada területén alakulhat ki, de ez kezelhető kereteken belül marad egy-egy szálloda eladásával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.