A BMW, az Audi és a Daimler konzorciuma tavaly augusztusban vásárolta meg 2,5 milliárd euróért a Nokia HERE navigációs szolgáltatását az autonóm módon navigáló járművek kifejlesztéséhez. Ehhez azonban még nagy befektetésekre lesz szükség. Új tagok csatlakozásával egyrészt jobban el lehet osztani a költségeket, másrészt a rendszer számára aktuális forgalmi információkkal szolgáló járművek köre is bővül.
Az elmúlt héten a Renault-Nissan szövetség, valamint a Continental abroncsgyár és autóipari alkatrész beszállító jelezte szándékát a csatlakozásra a HERE navigációs szolgáltatáshoz. “Az érdeklődők köre nem korlátozódik a Nissan-Renault és a Continental cégekre” - jegyezte meg Dieter Zetsche.
Tárgyalások zajlanak például távközlési szolgáltatókkal is az ultra-nagysebességű 5G mobil hálózatok lefedettségének kiterjesztési lehetőségeiről - tette hozzá, megjegyezve, hogy a navigációs kommunikációs szabvány kidolgozása is minden érintett fél közös érdeke.
A Daimler navigációs technológiai bázisát szoftverfejlesztő szakemberek és informatikusok felvételével, valamint újabb akvizíciókkal tervezi bővíteni - jelentette be Dieter Zetsche a Reuters hírügynökségnek adott interjúban. A Daimler nemrégiben vásárolta meg a MyTaxi mobil alkalmazást.
Az Exane BNP Paribas elemzői 50 milliárd dollárosra becsülik az önállóan navigáló és hálózatra kapcsolt járműveknek nyújtott szolgálatások kialakulóban lévő piacát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.