Míg a nagyobb cégek, mint a Siemens vagy az SAP élen járnak a német ipar digitalizációjában, a kisebb, maximum 500 munkavállalót foglalkoztató vállalatok legtöbbször pénzszűkére vagy IT-részleg hiányára hivatkozva ellenállnak a "negyedik ipari forradalomnak". A német vállalatoknak ezenkívül fontos szempont az új technológiák iparági sztenderdjeinek kialakítása és az adatvédelem is.
Sigmar Gabriel gazdasági miniszter is megpróbálta meggyőzni a kkv-kat a digitalizáció befogadásáról. Egy iparági gyűlésen kifejtette, hogy új hozzáadott értéket jelentő platformok préselődnek a termék és a fogyasztó közé, példaként említve, hogy a lánya autómegosztó szolgáltatást használ ahelyett, hogy saját autót venne. "Ki tud a legtöbbet a lányom közlekedési igényeiről? Nem a Volkswagen, a BMW vagy a Daimler, hanem a Google" - mondta.
A szakértők azért is óva intik az ipart a lemaradástól, mert a nagy szoftvercégek így a gyártók versenytársaivá válhatnak a gépeket "okossá tevő" technológia alkalmazásával és ellenőrzésével, miközben a gyártó cégek egyszerű hardver beszállítókká válhatnak.
A McKinsey tanácsadó cég felmérése szerint 10-ből legalább 4 német vállalat egyáltalán nem, vagy csak kis mértékben valósított meg digitalizációs stratégiát.
A német vállalatok többsége konzervatív, ahelyett, hogy belevágna az új technológiák alkalmazásába, arra keresi a választ, hogy engedélyezett, jóváhagyott eljárásról van-e szó a Boston Consulting Group tanácsadó cég szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.