Egy speciális, 360 fokos kamerával is meglepte a Facebook a társaság elmúlt két napban rendezett fejlesztői konferenciájának résztvevőit. Az eszközzel a virtuálisvalóság-tartalmak előállítását szeretnék megkönnyíteni, ennek érdekében a technológia nyílt, bárki hozzáférhet. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Facebook Surround 360 jelzésű eszközt nemcsak a közösségi oldal forgalmazza majd, hanem elérhetővé teszik a készüléknél felhasznált megoldásokat más cégeknek is. A különleges berendezés 17 kamerából áll, közülük 14 nagylátószögű kamera, amelyet vízszintesen, körben helyeztek el, ezeken kívül a tetején egy, az alján pedig két halszemoptika található. A masszív alumíniumkeret stabil, bemozdulásmentes képrögzítést tesz lehetővé, miközben az eredetileg ipari használatra szánt kamerák órákig képesek túlmelegedés nélkül felvételt rögzíteni, vagyis hosszabb filmeket is készíthetnek a berendezéssel. A készülékkel akár 8K-s felvételek is készíthetők, vagyis várhatóan orvosolja a virtuálisvalóság-videóknál jelentkező homályos foltok problémáját is. A dolog ugyanakkor nem elsősorban a hardver miatt különleges, hanem a Facebook által kifejlesztett szoftvertől, amely azonkívül, hogy összehangolja a kamerák működését, már a rögzítés során képes kiküszöbölni bizonyos problémákat, így a folyamat végén sokkal rövidebb időt vehet igénybe a felvétel vágása. Maga a hardver 30 ezer dollárba kerül, ami ugyan első hallásra soknak tűnik, de figyelembe véve, hogy a Nokia által fejlesztett Ozo 360 fokos kamera – amelyet a finn cég közlése szerint profi filmeseknek szánnak – 60 ezer dollár körüli összegbe kerül, már nem annyira ijesztő. Persze ez is mutatja, hogy profi tartalom-előállítókra számítanak elsősorban a Facebooknál. A Surround 360-nal készült felvételek Gear VR-rel és Oculus Rifttel is nézhetők lesznek.
A Facebook F8 fejlesztői konferenciáján főszerepet játszottak a botok (a robot rövidítéséből), bejelentették ugyanis a Bots on Messenger program elindítását, vagyis a cég üzenetküldő alkalmazásában más vállalatok által fejlesztett csevegő robotok (chatbot) is feltűnnek majd a jövőben. Mark Zuckerberg az újítás bejelentésekor a CNN-t és az 1-800 Flowers virág- és ajándékküldő szolgáltatást a lehetőséggel élő első vállalkozások között említette. A megoldás lényege, hogy ha messengeres csevegés közben rájövünk, hogy akivel éppen beszélgetünk, születésnapja van, akkor például az 1-800 chatbotjának segítségével úgy tudunk neki virágot vagy ajándékot küldeni, hogy közben ki sem kell lépni az üzenetküldő alkalmazásból. A Facebook vezérigazgatója arra számít, hogy az új lehetőség forradalmi változást hoz abban, ahogy a cégek kommunikálnak a fogyasztókkal.
A médiában is új korszakot hozhat egy mostani bejelentés, kiderült ugyanis, hogy az Instant Articles (instant cikkek) funkciót valamennyi médiacégnek elérhetővé teszi, eddig ugyanis csak néhány kiválasztott médium élhetett ezzel az opcióval. Ez lényegében azt jelenti, hogy a cikkek a Facebook saját felületén nyílnak meg, vagyis egyszerűbben, gyorsabban juthatnak hozzá a tartalmakhoz a felhasználók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.