Történelmi negyedévet zárt március végén az Apple, ugyanis az amerikai vállalat által gyártott iPhone-ok esetében még nem fordult elő, hogy éves összevetésben csökkent volna a forgalom. Ráadásul a január-márciusi időszakban meglehetősen nagy zuhanást mértek az okostelefonok értékesítésében, hiszen míg egy éve több mint 61 milliót adtak el belőlük, addig idén az első három hónapban csak 51,2 milliót, ami 16 százalékos visszaesést jelent. A jelentős csökkenés hátterében valószínűleg a kínai eladások drámai zuhanása áll, a távol-keleti országból származó bevétel ugyanis 26 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Az Apple vezérigazgatója, Tim Cook ugyanakkor ennek ellenére igen pozitívan nyilatkozott a kínai piacról, és jelezte, hogy Hong Kongot leszámítva lényegesen kedvezőbb a helyzet, hiszen az ottani forgalmi adatok nélkül mindössze 7 százalékos lett volna a visszaesés. A cégvezető az eredmények kapcsán közölte azt is, hogy a 2014 őszén bemutatott iPhone 6 átütő sikerét – ami még 2015 elején is éreztette hatását -, a tavalyi új csúcsmodell, az iPhone 6s meg sem tudta közelíteni. Az elemzők előzetesen egyébként még nagyobb visszaeséssel számoltak, 50 millió iPhone értékesítését prognosztizálták.
Folyamatosan csökken az iPad-ek iránti kereslet, és nem volt ez másként az Apple márciusban zárult második üzleti negyedévében sem. A táblagépekből 19 százalékkal kevesebbet adtak el, mint 2015 első három hónapjában. A szolgáltatások és az egyéb termékek területén viszont jó időszakot zárt a társaság, előbbinél 20, utóbbinál 30 százalékos bevételnövekedésről számoltak be, igaz a két szegmens még így is csak az összbevétel 16 százalékát adta.
A vállalat forgalma 13 százalékkal, 50,6 milliárd dollárra esett vissza a második üzleti negyedévben, míg a nyereség több mint ötödével zuhant. A hírek hatására a tőzsdezárást követő kereskedés során 8 százalékkal csökkent az Apple részvények értéke, a befektetőket az sem nyugtatta meg, hogy a cég további 50 milliárd dollárral megemelte a részvény visszavásárlási program keretösszegét, ami így már 250 milliárd dollár.
Nem lehetnek maradéktalanul elégedettek a Twitternél sem az első három hónap teljesítményével, a közösségi oldalt működtető társaság bevétele ugyan 36 százalékkal, 595 millió dollárra nőtt, azonban így is jócskán elmaradt az előzetes elemzői várakozásoktól. Pozitív hír, hogy a vállalat az első negyedévre 79,7 millió dolláros veszteségről számolt be, ami csak a fele az egy évvel korábbinak. A január-márciusi időszakban mindössze 5 millióval nőtt a szolgáltatást használók száma, elérve a 310 milliót, azonban ez a fejlődési ütem kevésnek tűnik ahhoz, hogy több online hirdetést szerezzenek a Facebook vagy a Google rovására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.