Legkevesebb 7,5 milliárd dollárnyi megrendelés érkezett a pénteki bemutató óta a Tesla „művek” új üstökösére, a Model 3-ra. Az alapáron 35 ezer dollárba, azaz tízmillió forintba kerülő alsó középkategóriás járműre már az első 24 órában 180 ezer megrendelés futott be a világ minden tájáról, ennyien tették le az ezer dollárnak megfelelő foglalót a bemutatón megcsodált autóra. Összehasonlításképp: a gyártó 2012 óta tavaly év végéig 107 ezer megrendelést teljesített. A sietséget még az is indokolta, hogy az Egyesült Államokban az elektromos autó elterjedését adókedvezményekkel segítik, ez a Tesla esetében 7500 dolláros árkedvezményt jelent – de csak a kétszázezredik eladott példányig. A Tesla újdonságára a piac is vevő volt, a részvényárfolyam 3,4 százalékot erősödött pénteken, miközben a vezető indexek 0,6 százalékkal kerültek feljebb – írja a Bloomberg.
Amíg a Merkúr a rendszerváltás előtt ötéves szállítási határidőre vett fel megrendelést a szocialista járműgyártók toptermékeire, addig az olcsó, de korántsem fapados Teslára vágyók legkevesebb másfél évig várhatnak, mire hozzájuk ér a sorszám. A bemutatón látottak és a technikai adatok alapján igen lehet a válasz arra, hogy megéri-e ennyit várni a Tesla Model S kisöccsére, amelyet hozzá képest féláron árulnak. A Model 3 tömegautó lesz, kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre, öten kényelmesen utazhatnak vele, s egy feltöltéssel közel 350 kilométert tehetnek meg, függően a sebességtől, a forgalomtól és a terepviszonyoktól. Méretre a Model 3 sokkal kisebb a Model S-nél, ám a benne ülők beszámolói alapján a térérzet közel azonos. A teret a hátranyúló üvegtetővel növelik meg – még ha csak optikailag is. A középső érintőképernyő két egységgel 15 collra „zsugorodott”, elhelyezése is sofőrbarátabb lett.
Fantasztikusan eltalált arányok, letisztult vonalvezetés és részleteiben is lenyűgöző kivitelezés – ez volt az elfogultsággal aligha vádolható Kelley Blue Book elemzőjének véleménye, miután kiszállt az autóból. Pedig a Tesla mérnökei nem is fedtek fel mindent, és a szakértők sem tudhatták meg, mi van a motorháztető alatt. JB Straubel, a Tesla fejlesztési igazgatója ősszel a tervek ismertetésekor vadonatúj motorról és felépítményről, valamint akkumulátortechnológiáról beszélt, ebből azonban ezúttal nem sok derült ki. Kedvcsinálónak pár tucat kiválasztott gyors próbakört tehetett a két kiállított autóval a Los Angeles melletti a hangárhoz hasonlítható hatalmas dizájnstúdióban, egyelőre ennyiben merült ki a Tesla alapító-vezérigazgató Elon Musk és marketinges gárdájának engedékenysége. A volánt nem engedték át az újságíróknak, a cég emberei vállalták a sofőrszerepet. Ám ez nem sokáig lesz így, hiszen – mint megtudhattuk – a Model 3-at már eleve felkészítik az önálló műveletek végrehajtására, az autó az önjáró
autók eddig elérhető kényelmi és biztonsági funkcióival is felvértezik, de hogy pontosan melyekkel, azt sem árulták el a Tesla szakemberei. Elon Musk azt a céljukat viszont meghirdette, hogy globálisan megduplázzák a Tesla szalonok számát, ahogy a gyorstöltő helyeik számát is, azaz 7200 nyilvános töltőkészülék áll majd a teslások rendelkezésére.
Választásnál fő szempont a hatótáv
Jelenleg átlagosan 240 kilométert tudnak megtenni egy feltöltéssel az elektromos autók – állapította meg az IFUA Horváth & Partners nemzetközi vezetési tanácsadó cég. A szakértők előrejelzése szerint ez a távolság 2020-ra meghaladja majd a 400 kilométert. Tavaly a német vevők egyértelműen azokat a villanyautókat keresték, amelyeket többféle célra is használni lehet, s ebből a szempontból az egy töltéssel megtehető távolság kiemelt szempont volt. Így népszerű volt a Tesla Model S (528 kilométer), a Renault ZOE (210 km) vagy a Kia Soul EV (212 km). A Tesla az idén vezeti be a német piacra a Model X-et 470 kilométeres hatótávolsággal, míg a megújított BMW i3 hatótávolsága meghaladja majd a 285 kilométert. Az új Opel Ampera-e 320 kilométeres hatótávval érkezik az európai piacra a GM közlése szerint. A Porsche, az Audi, a VW, a Daimler és a Ford is olyan modelleket ígér 2020-ig, amelyek egy feltöltéssel jóval több, mint 300 kilométert tudnak majd megtenni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.