A Toyota befektet a világ legismertebb fuvarrendelő mobilalkalmazását működtető Uberbe, sőt a két cég közötti együttműködés a tervek szerint sokkal többet jelent majd a pénzügyi kapcsolatnál. A japán vállalat a befektetett összeg nagyságát nem hozta nyilvánosságra, azt viszont közölte, hogy új lízinglehetőségeket biztosít az Uber sofőröknek, illetve a két társaság a jövőben megosztja egymással tudását az autonóm járművek fejlesztése érdekében.
Az autóipar egy másik jelentős szereplője, a Volkswagen is úgy döntött, hogy a taxialkalmazások piacán tevékenykedő cégbe fektet be: az izraeli központú Gettnek adott 300 millió dollárt. A német társaság az ilyen szolgáltatásokban rejlő nagy piaci lehetőségekkel indokolta döntését, emellett arra is hivatkozik, hogy a Gett és társaik komoly segítséget nyújthatnak az autógyártóknak az új fogyasztói igényekhez igazodó járművek fejlesztéséhez.
Nem véletlen, hogy az elmúlt hónapokban megszaporodtak az autóipar és a technológiai szektor képviselői közötti együttműködésekről, illetve befektetésekről szóló hírek. A szövetségek túlnyomó többségének a fő motívuma a már nem is olyan távoli célnak tűnő önvezető autók létrehozása. A GM például szintén egy fuvarrendelő alkalmazást, a Lyftet választotta partnerül, márciusban félmilliárd dollárt fektetett az amerikai cégbe. Hasonlóan a Toyotához, nem csak távlati előnyöket, de azonnal üzleti sikert is remélhet az amerikai autógyártó a szorosabb együttműködéstől, hiszen ők is speciális lízingelési lehetőséget hirdettek a startuppal dolgozó sofőrök számára, amitől az eladásaik növelését remélik.
Az Apple is ezt az irányt választotta: a társaság a kínai Didi Chuxinghoz vitt egymilliárd dollárt. Ez azon túl, hogy politikai szempontból is hasznos lépés lehet a cég számára, szintén számos olyan információval szolgálhat, amit az Apple felhasználhat állítólag készülő autonóm autója fejlesztésénél.
Az önvezérlő járművekkel már évek óta foglalkozó Google is igen aktív volt az elmúlt hetekben ezen a területen. A cég a Forddal, a Volvóval, az Uberrel és a Lyfttel összefogva április végén létrehozta a Self-Driving Coalition for Safer Streets nevű szervezetet, amelynek célja, hogy a jogalkotók körében is megalapozza az autonóm autók elterjedését, szorgalmazza az ezt segítő jogszabályok megszületését.
A közelmúltban bejelentett együttműködések és befektetések alapján igen gyors fejlődésre lehet számítani ezen a területen. Szingapúrban például 2018-ban megjelenhetnek a saját magukat irányító taxik. A városállam vezetése már dolgozik az ezt megalapozó jogszabályokon, magáról a technológiáról pedig a NuTonomy nevű amerikai startup gondoskodna, ez most kapott 16 millió dolláros befektetést ehhez, többek között a Samsung és a Ford finanszírozással foglalkozó részlegeitől.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.