Több mint a felével, egész pontosan 53 százalékkal növelte nettó profitját a március 21-én zárult üzleti évben a londoni tőzsdén jegyzett Wizz Air, így 224 millió euró nyereségre tett szert a térség piacvezető diszkont-légitársasága – jelentette be Váradi József, a vállalat vezérigazgatója a szerdai sajtótájékoztatón. Korábban sohasem fordult elő, hogy az utolsó üzleti negyedévet – vagyis a január–március közötti időszakot – nyereséggel zárja a légitársaság, most viszont ezt is 1 millió eurós nettó profittal zárta, szemben az egy évvel korábbi 11 millió eurós veszteséggel. A menedzsment profitvárakozása eredetileg 200–210 millió euróról szólt. Idén pedig 245–255 millió euró nettó profitot vár a társaság – emelte ki Váradi.
A Wizz Air az elmúlt üzleti évben az egy évvel korábbinál 21 százalékkal több, húszmillió utast szállított, részben ennek köszönhetően a cég bevétele a márciussal zárult üzleti évben meghaladta az 1,43 milliárd eurót. A jegybevétel mellett a teljes forgalomból 38 százalékot tesznek ki az egyéb források, mint például a csomagokkal kapcsolatos vagy az egyéb értékteremtő szolgáltatásokból származó bevételek – mondta el a vezérigazgató.
A légitársaságok piacán jelentős kapacitások keletkeztek, ami az árak csökkenéséhez vezet – mutatott rá Váradi. A kedvező üzemanyagáraknak – amelyeknek a hatását részben mérsékli az erősebb dollár –, illetve a költséghatékonyabb repülőgépek üzembe helyezésének köszönhetően az egy utaskilométerre jutó költség öt százalékkal alacsonyabb lehet a 2017-es üzleti évben. Ez jó hír az utasoknak, akik körülbelül ennyivel olcsóbban vásárolhatnak repülőjegyet – emelte ki a vezérigazgató. A cég az idei üzleti évben is 17 százalékos kapacitásbővítést tervez.
Váradi elmondta, hogy bár korábban többször is megkeresték őket azzal, hogy papírjaikat vezessék be a Budapesti Értéktőzsdére, ő most is helyes döntésnek tartja, hogy a londoni parketten jelentek meg, ott adottak egy légitársaság tőzsdével kapcsolatos feltételei.
A magyar piacon is jól teljesített a társaság: a húszmillió utasból 2,7-2,8 millió származott Budapestről és Debrecenből, és itt is további növekedésre számít a cég, így idei forgalma meghaladhatja a hárommilliót. A Malév a legjobb időszakában évi 3,2 millió utast szállított, ráadásul ennek a fele tranzitutas volt. A társaság pályázott a nyugat-balkáni útvonalak üzemeltetésére, ahol éves szinten néhány százezer utassal számolnak – válaszolta a Világgazdaságnak a vezérigazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.