A csökkenő forgalom és a csökkenő nyereség bolthálózatának méretcsökkentésére kényszeríti az amerikai Gap divatáruláncot. A névadó márkán kívül az Old Navy és a Banana Republic márkákról ismert ruházaticikk-kereskedő 75 tengerentúli boltját zárja be, közülük Japánban mind az 53 Old Navyt, azaz kivonul a szigetországból, hogy észak-amerikai pozícióit megvédje a H&M, a Forever 21 és a Zara piacszerző próbálkozásaitól – írja a Reuters. A lépéssel egyszersmind – éves szinten – negyedmilliárd dolláros veszteségforrástól szabadulnak meg. A vállalat feláldozta Japánt, hogy a nemrég indított, saját üzemeltetésű mexikói és kínai franchise hálózatát megerősíthesse. A bejelentés előtt a Gapnek 1029 amerikai és 69 ázsiai Old Navy szaküzlete volt, a Banana Republic logójával pedig 607, illetve 61 helyet találkoztattak a vásárlók. A Gap és a Banana Republic márkák eladásai már egy ideje csökkenőpályára álltak, az Old Navynél bekövetkezett „formahanyatlás” viszont már komoly aggodalommal tölti el mind a cégvezetést, mind a részvényeseket. Utóbbiak némiképp megkönnyebbültek a boltbezárási bejelentés kapcsán, a Gap kurzusa erre
4,2 százalékkal erősödött. Ez sem nagy szám, ha azt vesszük, hogy ezt megelőzően idén a részvényárfolyam 30 százalékot dobott le magáról.
A Gap nem is erősítette meg viszont az idei üzleti évére vonatkozó, részvényenkénti 2,20-2,25 dolláros nyereségvárakozásait, ahhoz az eddiginél jóval erősebb folytatásra lesz szüksége. Elemzők ugyanis 1,92 dolláros részvényenkénti profitot valószínűsítenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.