BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kimegy a divatból a Gap

A csökkenő forgalom és a csökkenő nyereség bolthálózatának méretcsökkentésére kényszeríti az amerikai Gap divatáruláncot. A névadó márkán kívül az Old Navy és a Banana Republic márkákról ismert ruházaticikk-kereskedő 75 tengerentúli boltját zárja be, közülük Japánban mind az 53 Old Navyt, azaz kivonul a szigetországból, hogy észak-amerikai pozícióit megvédje a H&M, a Forever 21 és a Zara piacszerző próbálkozásaitól – írja a Reuters. A lépéssel egyszersmind – éves szinten – negyedmilliárd dolláros veszteségforrástól szabadulnak meg. A vállalat feláldozta Japánt, hogy a nemrég indított, saját üzemeltetésű mexikói és kínai franchise hálózatát megerősíthesse. A bejelentés előtt a Gapnek 1029 amerikai és 69 ázsiai Old Navy szaküzlete volt, a Banana Republic logójával pedig 607, illetve 61 helyet találkoztattak a vásárlók. A Gap és a Banana Republic márkák eladásai már egy ideje csökkenőpályára álltak, az Old Navynél bekövetkezett „formahanyatlás” viszont már komoly aggodalommal tölti el mind a cégvezetést, mind a részvényeseket. Utóbbiak némiképp megkönnyebbültek a boltbezárási bejelentés kapcsán, a Gap kurzusa erre

4,2 százalékkal erősödött. Ez sem nagy szám, ha azt vesszük, hogy ezt megelőzően idén a részvényárfolyam 30 százalékot dobott le magáról.

A Gap nem is erősítette meg viszont az idei üzleti évére vonatkozó, részvényenkénti 2,20-2,25 dolláros nyereségvárakozásait, ahhoz az eddiginél jóval erősebb folytatásra lesz szüksége. Elemzők ugyanis 1,92 dolláros részvényenkénti profitot valószínűsítenek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.