A nemzetközi tanácsadó cég, a Moore Hungary négy globális hotellánc, a Marriott, a Hilton, az InterContinental és a Hyatt által közzétett adatokból összeálló reprezentatív mintája alapján 109 ország majdnem 25 ezer szállodájának teljesítményét elemzi minden negyedévben.
Az egy kiadható szobára jutó árbevétel (RevPAR) 2024 első fél évében 114,0 dollár volt, szemben az egy évvel ezelőtti 110,7 dolláros szinttel.
A mutatószám emelkedésében kiemelkedő szerepe volt a közvetlenül a luxuskategória után következő upper upscale kategóriás szállodáknak, amelyek a csoportos foglalásokra és rendezvényekre komoly keresletet tapasztaltak ebben az időszakban.
Az átlagos napi szobaár (ADR) 163,9 dollárra nőtt az egy évvel korábbi 160,6 dollárról – ezt a mutatószámot elsősorban a luxuskategóriás hotelek áremelkedése biztosította: itt egy év alatt 295-ről 310 dollárra nőtt az egyetlen szobaéjszaka átlagára, ami korábban soha nem látott árszínvonal. Meg kell jegyezni, a költségek is meredeken emelkedtek.
Az immár csaknem 70 százalékos átlagos foglaltságot a kiemelt városi és üdülőhelyi szállodák iránti érdeklődés együttesen eredményezte. Stabilan emelkedik a rendezvények, konferenciák száma is. A hétvégéket elsősorban a szabadidős utazások, míg a hétköznapokat a konferenciák húzzák.
Az adatokból az látszik, hogy a nemzetközi szállodaipar továbbra is növekedési pályán van. Az iparág fundamentumaira alapozva tovább nő a nemzetközi utazások volumene
– értékelt Takács Márton, a Moore Hungary hotel ingatlan tanácsadási partnere.
A globális lendület ráadásul a második fél évben is kitart, még olyan régiós ellenszélben is, mint az eszkalálódó közel-keleti vagy a továbbra is elhúzódó orosz–ukrán konfliktus. A finanszírozási környezet folyamatos javulásával és az építési költségek stabilizálódásával felgyorsulhat az új fejlesztések volumene, illetve a nagy hotelmárkák további piaci részesedésnövekedése. Magyarországon az élénkülő budapesti fejlesztési és tranzakciós aktivitáson túlmenően elsősorban a megyeszékhelyek és a kiemelt turisztikai desztinációk számíthatnak további folyamatos hotelfejlesztésekre – tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.