Olimpiai és elnökválasztási hangulatba ringatta magát a világ legnagyobb sörgyártója, a SABMillerrel fúzióra készülő amerikai Anheuser-Busch InBev. Vezető termékét, a Budweisert május 23-ától nemes egyszerűséggel Americára keresztelik, arra azért gondosan ügyelve, hogy a hagyományos formaelemeken ne változtassanak, s a doboz könnyen azonosítható maradjon valamennyi fogyasztó számára. Elvégre a hangzatos Amerika a kezedben van! című elnökválasztási kampányüzenet sulykolásától forgalomnövekedést várnak, amúgy értelmetlen lenne a marketinghúzás. A dobozon az AB címkét US-re cserélik, a cégalapító Anheuser és Busch családra utaló jelzés lemarad, ahogy a Sörök királya (King of Beers) minősítést a Sokból egyet (E Pluribus Unum) mottóval váltják fel.
A beltartalmon sem változtatnak, és a doboznak sem lesz Clinton- vagy Trump-féle verziója. Aki lehajt egy vagy több Budweisert, az Amerikát ünnepli – legalábbis az AB InBev értelmezése szerint. Annyit máris sikerült elérniük, hogy ismét a Budweiserről beszél a fél világ. A költségekre különösen érzékeny vállalat ezzel részben célt ért, másrészt arra is felhívják a figyelmet, hogy a névhasználatért sem kell fizetniük, az átcímkézés minimális kiadásain túl pluszpénzt nem igényel az akció. Hirdetni pedig amúgy is kell a terméket, függetlenül attól, hogy éppen milyen néven fut.
A The Wall Street Journal megemlíti, hogy a Budweiser fesztiválsörré avanzsált, az utóbbi években a Jay-Z nevű rapper által szervezett Made in America koncert támogatója volt, ekkor dobozain a Szabadság-szobrot is feltüntette. Ez azonban a koncertszervező Roc Nationnek hozott szép bevételt, de még a szobor sziluettje után is jogdíjat kellett fizetniük, nem is keveset.
Valami meglepőt kellett húznunk, hogy fenntartsuk az érdeklődést – magyarázta Ricardo Marques alelnök a névváltást, utalva arra, hogy a novemberi elnökválasztás után visszatérnek a gyökerekhez és az eredeti névhez, de már javában készülnek az újabb, figyelemfelkeltő kampányukra. A cég nem adott információt arról, hogy az America sörrel a névadó országon kívül máshol lehet-e majd találkozni.
Jó példák is akadnak
A jó szándék kevés, a könnyen megjegyezhető és a köztudatban rögzült márkanevek megváltoztatása komoly kockázatokkal és mellékhatásokkal jár – figyelmeztet írásában a Time online kiadása. A jó példák közé sorolják a kanadai Research in Motion (RIM) mobilgyártót, amely felvette egykori sikerterméke, a Blackberry nevét. A dohányiparhoz kapcsolódó botrányok vezették 2003-ban a Philip Morrist arra, hogy az értelem nélküli, de arisztokrata csengésű Altria névre kereszteljék át az amerikai anyavállalatot. Kényszer szülte az Iszlám Állam nevét viselő Isis Pharma tavalyi névváltását, a kozmetikai cég Ionisként folytatja tovább.
A kilátásokat illetően Schillinger Attila, az MSSZ igazgatója optimistán nyilatkozott, szerinte a nagy nyári sportesemények (foci-Eb és olimpia) és a melegnek ígérkező nyár sokat segíthet, hogy az iparág elmúlt években elszenvedett versenyhátrányából valamit visszaszerezzen. Ehhez fontos, hogy a kormányzat adószomja csillapodjon, az ágazat ugyanis nehezen heveri ki az olyan sokkokat, mint amilyen a 2013-as jövedékiadó-emelés okozott. Az igazgató utalt arra, hogy a sörgyártók katonásan befizetik az adókat és a járulékokat, velük a költségvetés is jól jár, de ha túlterhelik őket, a hab is megkeseredik a szájukban. fotó: AFP -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.